Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, December 1, 2013

Siksanya bila jatuh sakit.. huhuhu..

Assalamualaikum...

Siksanya bila jatuh sakit.. huhuhu..


Aku jarang jatuh sakit.. Demampun jarang.. Jika adapun, sakit-sakit badan disebabkan masuk angin, sakit perut dan sakit kepala tapi tidak la sampai ke tahap meracau mengongoi..


Sekarang ni aku dilanda sakit tekak yang pada aku agak melampau.. Sampaikan nak telan air liurpun punya la susah.. Apa lagi nak telan nasi. Lemah longlai badan bila tak dapat nasi... huhuhu..


Dalam pada sakit tekak tu, demam pulak menyusul.. Tak tau kenapa.. Sampai menggigil-gigil badan aku.. Malam tadi aku meracau.. Badan tak panas.. Leher je yang panas.. Aku kalau demam sampai mengongoi ni kira teruk la.. Nak telan pil demam tu pun aku takut.. Takut tak tertelan.. Takut pil tu tersangkut kat kerongkong.. Sudahnya, aku belah dua pil tu.. Ya Allah, siksanya nak menelan..


Aku banyakkan minum air masak.. Hari pulak dah tiga hari asyik hujan je.. Bila dah banyak minum air, maka banyak kali la aku berulang masuk bilik air.. Terhoyong-hayang dok pergi bilik air.. Sabar je la..




Aku tau, bila sakit ni, ianya umpama menghapuskan dosa-dosa kecil kita.. Jadinya, kenalah bersabar.. Kena banyak menyebut perkataan yang baik.. Perbanyakkan istighfar serta berzikir.. Tapi sesekali tu terkeluar jugak suara mengaum.. Ya la, kepala dah la sakit berdenyut-denyut, pastu kucing dengan ayam asyik la memekak je kat sebelah tingkap bilik ni haa.. Mana la aku tak tension.. hahaha...


Okay, ni je nak bagitau.. Panjang umur jumpa lagi.. Sekarang ni dah mula musim tengkujuh.. So, berhati-hatilah selalu.. Moga Allah sentiasa merahmati, memberkati serta melindungi kita dari mara bahaya.. Amin..


p/s: Siapa ada petua untuk redakan sakit tekak ni, boleh la share dengan aku.. Terima kasih aku ucapkan.. Aku takde batuk, cuma sakit tekak je.. Perit ya amat..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »