Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 8, 2014

Nasi goreng sempoiiiiiii.... :D

Assalamualaikum...

Nasi goreng sempoiiiiiii.... :D


Masa zaman sekolah dulu, mak aku selalu buat nasi goreng untuk sarapan.. Selalunya mak buat banyak nasi goreng ni sebab aku suka bawak bekal pergi sekolah.. Nasi goreng mak putih je.. Cuma ada nasi, garam, sedikit ikan bilis dan sebiji dua telur yang dipecahkan kat tengah kuali masa menggoreng nasi tu.. Walaupun nasi goreng mak ringkas je, tapi itulah nasi goreng paling sodap seantero dunia.. hehe..





Daripada sekolah rendah, hinggalah sampai sekolah menengah, aku masih lagi suka bawak bekal nasi goreng atau bekalan lain.. Dan budaya membawa bekal ni berlarutan sehinggalah aku sudah bekerja.. 





Makanpun kena la ikut kemampuan kewangan yang ada.. Tak boleh la nak ikut sangat cara makan orang yang banyak duit.. Ikut nafsu, lesu... hehh.. Sesekali bila teringin nak makan yang mahal sikit tu takpe la kot.. Tapi janganlah sampai dijadikan amalan.. Ataupun dengan lain perkataan, malu nak makan makanan yang murah-murah.. Alah bisa, tegal biasa.. kan...


p/s: Tapi ni bukan nasi goreng yang Omak masak.. Ni nasi goreng yang aku masak.. Sempoiii je, kannnnnnn... ahahhh...

2 Tukang Tembak:

Aziela said...

Betul, nasi goreng yang ringkas tu lah yang sedap kan. Tambah cili api tumbuk sikit. Aduii..kawan2 tengok pun jeles.

Tinta Lana said...

Salam.

Saya kalau goreng nasi, cukup la buh perencah nasi grg adabi tu, buh hotdog skit dah.

Dah cukup sedap dah rasa,hahaha.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »