Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, January 4, 2014

Nugget untuk orkid...?

Assalamualaikum...

Nugget untuk orkid...?


Haaa...!! Jangan tak percaya.. Orkidpun makan nugget jugak tau.. hehe.. 


Al-kisahnya, hari Khamis hari tu, aku ke bandar. Sebelum sampai ke bandar tu, aku ajak abang dan mak aku singgah kat nurseri sebab aku nak beli tanah merah untuk dicampurkan dengan tanah hitam untuk tanam pokok dalam pasu.. 




Tujuan asalnya satu tu je la.. Tapi biasa la, bila dah tengok ada pulak tanah hitam dalam kampit yang besar, dengan harga yang aku rasakan berbaloi untuk dibeli, maka akupun beli jugak la tanah hitam tu dua kampit.. Satu kampit harga dia RM10. Tanah merah tu pulak memang dah naik harga. Biasanya 5 kampit kecil harga dia RM10.. Sekarang ni cuma dapat 4 kampit je.. huhuhu..


Lepas tu, tengok pulak pokok orkid yang ada kat situ.. Perghh...!! Silau mato den tengok bunga yang cantik-cantik tu.. ahahh.. Harga diapun cantik.. huwaaa... Lepas tu, aku borak-borak la dengan tokey nurseri tu. Aku kata la yang orkid aku sangat malas nak berbunga padahal dah letak dah baja.. Then, diapun sarankan aku untuk cuba letak baja yang jenis nugget tu.. Lepas tu, sarankan jugak untuk cuba baja jenis cecair tu.. 


So, akupun beli la dua jenis baja tu.. Yang cecair tu harga dia RM15 manakala nugget tu harga dia RM16.80.. Aku mintak kurang sikit.. Itupun susah tokey tu nak bagi.. huhuhu.. Bodek punya bodek, dapat la RM30.. Jadi la... Mana la tau esok lusa keluar pulak bunga okid aku tu.. Harap-harapnya macam tu la.. Apapun, yang penting kena usaha mencuba..


p/s: Bajet asal cuma nak beli tanah merah dengan harga RM10 je.. Tapi tersasar sampai jadi RM60.. Sabar je la.. 

1 Tukang Tembak:

celim said...

Di mana bolih beli baja nugget orkid.
Tks.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »