Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, January 5, 2014

Papan pencanai Omak...

Assalamualaikum...

Papan pencanai Omak...


Semalam aku dok google la harga papan pencanai.. Punya la mahal.. Harga lebih kurang RM60-80.. Itupun dah tiga tahun punya harga.. Dah la saiz dia kecik je macam landasan cincang nak siang ikan iaitu 12 inci X 9 inci.. Lebih kurang sama je saiz dengan laptop aku. Nak canai apa dengan papan kecik macam tu.., kan.. hehh...


Warna hitam tu sebab kayu tu belum kering.. Bukan sebab tak berus yaa.. hehh..


So, tadi aku keluarkan balik papan pencanai kepunyaan Omak aku ni. Lama dah papan ni.. Sejak aku kanak-kanak lagi papan ni dah ada dah.. Punya la tahan kayu dedulu.. Akupun basuh dan berus papan pencanai ni dengan berus dawai. Lepas tu aku ketuk-ketuk bagi rapat sebab papan ni dah jarang dah.. Lepas tu paku balik semula untuk ketatkan mana-mana yang dah longgar tu..


Paku baru dan paku lama yang tidak dicabut...


Yang ni saiz dia 20 inci X 15 1/2 inci.. Baru best nak menggelek doh roti.. ahahh..


Lepas dah siap paku, aku jemur papan pencanai ni nak bagi dia kering.. Nanti boleh guna balik semula..


Bila tengok harga mahal macam tu, fikir dua tiga kali nak beli papan pencanai baru.. huhuhu...


p/s: Bila kewangan tidak mengizinkan, kenalah ikhtiar dengan cara lain.. 

1 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Akak tak ponah ado papan canai azz...arwah omak akak dulu guno dulang ditebalik an..lapik pelastik..akak pun buek camtu yo

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »