Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 15, 2014

Tak habis-habis lagi ke dengan isu kangkung..?

Assalamualaikum...

Tak habis-habis lagi ke dengan isu kangkung..?


Meh sini aku nak habaq mai sat.. Siapa yang selalu kena sembelit, susah nak membuang sisa buangan yang seronok bertapa dalam perut tu, eloklah amalkan makan sayur kangkung.. So, takde la nanti kepala tu pening bila terpaksa simpan benda busuk lama-lama dalam badan.. Makan dulu, baru tahu kelebihan kangkung ni.. Ni makanpun tidak, lagi mahu cakap banyak.. hehh.. 





Banyak khasiat dari pemakanan kangkung ni.. Sebab tu aku suka makan kangkung.. Aku baru je minggu lepas tanam kangkung kat belakang rumah.. Tanam batang kangkung yang diambil dari rumah kakak kat Nilai.. Kakak ipar bawak balik sini masa dia ke sana hari tu.. Dah mula naik dah kangkung tu.. Suka aiii... ahahh..




Orang kita memang suka memperbesarkan isu yang tidak sepatutnya diperbesarkan.. Laju je nak menyerang.. Pantang ada peluang.. 


p/s: Banyak lagi sayur lain, kenapa kangkung yang dijadikan contoh..? Itupun tak reti nak fikir.. hehh...

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Azz pun tulih pasal kankung..hi hi..somalam loteh akak..dah la tak tau punco e..tetibo yo ponuh wall fb ngan kang kung

Irfa said...

hihi.kangkung kangkung
gelemer dia skrng
sy pun tulis psl kgkung hari ni
btw,,sy mmg suka syur kangkung

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »