Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, March 31, 2014

Entry tak berinformasi.. hehh...

Assalamualaikum..

Entry tak berinformasi.. hehh...


Sejak Jumaat lepas, aku berada kat rumah kakak kat Nilai.. Hari Ahad aku ke Cheras menghadiri majlis resepsi anak sepupu aku.. Semua adik-beradik aku ada kecuali sorang kakak yang datang ke Nilai tapi tak pergi kenduri kawen tu sebab hari Sabtu dia ada mesyuarat dan hari Ahad pulak dia kerja sebab tinggal kat Johor...


Hari Sabtu, si Momok menghilangkan diri.. Puas mencari tapi tak balik-balik jugak.. Hinggalah pagi tadi dalam pukul dua lebih, aku macam terdengar-dengar suara dia.. Tersedar dan terus tengok sangkar dia.. Tengok-tengok dia dah ada kat dalam sangkar tu.. Anak buah yang jumpa dia kat dalam bilik dan terus masukkan dia ke dalam sangkar tu..


Hari ni, aku tak lepaskan dah si Momok tu.. Keluarkan dia sekejap-sekejap je untuk dia golek-golek atas lantai.. Lepas tu masukkan balik semula dalam sangkar.. Tak berani dah nak lepaskan dia tanpa pengawasan.. Takut dia hilang lagi macam hari tu.. Maklum la, sekarang ni musim kucing mengawan.. Kang tak pasal-pasal dia buntingkan kucing betina orang kat sini.. hehh...


Rumah kakak kat Nilai ni belum siap renovate lagi.. So, tak boleh nak tolong dia kemas-kemas mana yang patut.. Mungkin bulan depan baru siap.. Dan mungkin aku turun lagi ke Nilai ni.. Dalam pada tu dah plan nak turun masa berlangsungnya Pesta Buku Antarabangsa kat PWTC.. 


p/s: Harap-harap plan menjadi.. Tak nak la gagal lagi macam plan tahun lepas.. hehh....

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »