Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, March 15, 2014

Masak Biar Best bersama Chef Wan..

Assalamualaikum..

Masak Biar Best bersama Chef Wan..



Ini peristiwa pada pagi Sabtu, 8hb Mac 2014 yang lepas.. Iya, masa ni negara sedang gempar dengan kehilangan pesawat MAS MH370 dari radar.. Sampai sekarang masih tak jumpa lagi.. Dan sekejap tadi PM baru je buat sidang media dan memberi sedikit penjelasan.. Selebihnya, kita berdoa dan tawakkal pada Allah Yang Maha Kuasa kerana sehebat manapun perancangan manusia, hebat lagi perancangan Allah... *Aku tak nak panjangkan isu ini.. 


Berbalik kepada program Masak Biar Best ni, Chef Wan masak tiga jenis masakan iaitu Kerabu Bihun, Daging Opor Pekan dan satu lagi nasi seafood.. Aku tak ingat nama nasi tu tapi menurut Chef Wan, nasi seafood tu makanan kegemaran orang Sepanyol.. 





Sambil menyediakan masakan, Chef Wan as usual bercerita dan berceloteh dengan penonton.. Dia punya ayat kalau tak pedas tu memang tak sah la, kan..? Tapi dalam pada kepedasan kata-kata beliau, banyak info dan motivasi yang beliau kongsikan.. 






Masa Chef Wan bercakap kat depan, jangan borak-borak kat belakang.. Nanti dia sound direct je; "kita dok potpetpotpet kat depan ni, dia dok cotcetcotcet kat belakang..." 


p/s: Kelakar masa dia jeritkan dorang yang dok cotcetcotcet kat belakang tu.. kikiki.... 

1 Tukang Tembak:

Angah said...

amboi jumpa live ye...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »