Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 10, 2014

Makan kenduri di Putrajaya..

Assalamualaikum...

Makan kenduri di Putrajaya..


Kisah ni dah seminggu berlalu tapi baru hari ni aku nak update.. Lagipun bukan ada siapa yang kisahpun aku nak update ataupun tidak.. Tapi aku update jugak la sebagai kenangan untuk aku.. hehh.. 


Malas pulak nak menaip panjang-panjang nak cerita dari awal sampai akhir.. So, layan je la gambar dan sedikit penerangan tu ya.. ahahh... Tapi aku nak bagitau jugak la yang persekitaran Putrajaya yang sempat aku lalu ni sangatlah bersih.. Thumbs up la untuk Perbadanan Putrajaya and the gang..










Ada dua majlis dalam masa yang sama tapi dewan yang berlainan.. Aku pergi majlis yang atas tu... Tapi ada orang yang dah tersalah masuk majlis.. hehehe..


Mula-mula nampak, buat tak tau je.. Entah macam mana tiba-tiba teringat pulak kat Firman si abang pedas lanun dalam novel ILUS, terus je ambil gambar ni.. ahahhh...


Pelamin yang simple but nice...


Ni dia katering yang terlibat..


Menu dia sangat sedap.. Macam-macam menu sampingan untuk pencuci mulut yang disediakan.. Ada cendol, tapai pulut dan ubi, laksa utara, kuih apam dalam daun getah dan sebagainya.. Best layan perut.. ahahaha...


Gambar lampu pun nak ambil jugak ke...? Opkos la sebab lampu diapun cantik maaa.. hehe..


Dan antara tetamu yang hadir.. Banyak lagi gambar tapi cukup la ini je yang aku letak... Gambar aku..? Tak payah la.. Buat semak mata memandang je.. ahakkk..






Dato Zahid Hamidi nak balik dah...


p/s: Ini je untuk kali ni.. Suka tengok..? Tengoklah... Tak suka tengok..? Tarappapaa lah.... hehh..

2 Tukang Tembak:

mizz miaizzati said...

sya pon cam akak...saya taip blog untuk jadi kenang kenangan ...boring2 bila baca leh gelak sorang

Ummiarissa Mahdi said...

Memang lawa Putrajaya tu ye....jadi model ambil gambar situ cantikkan. ..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »