Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 21, 2014

Novel untuk di-letgo...

Assalamualaikum...

Novel untuk di-letgo...


Sebenarnya, dah lama aku nak letgo atau jual balik novel-novel ni tapi asyiklah tertangguh je.. Entah apa yang disibukkan, akupun tak tau la.. hehe.. Yang pasti, masa tu aku sangatlah malas nak buat urusan di pejabat pos..


Dan sekarang ni, memandangkan aku dah mula jual book cover yang aku jahit sendiri (boleh tengok kat 1, kat 2, kat 3,  dan kat 4, barulah aku rajin sikit nak tulis borang pos laju tu.. Tapi selalunya abang aku yang tolong pergi pos.. Terima kasih la kat dia.. hehe..






Ni gambar dah rotate.. Ada satu barisan lagi kat belakang tu yang nak di-letgo.. Tapi malas pulak nak ambil gambar sebab malas nak keluarkan barisan yang depan tu.. haha..


Ni aku baru je lepas asing-asingkan novel yang nak di-letgo.. Boleh la pilih mana yang berkenan ya.. Yang pasti, novel-novel aku ni kebanyakkannya masih lagi seperti baru.. Maklum la, tangan aku je yang pegang novel ni..


Ada novel yang aku tak baca langsung.. Ada yang aku baca tapi tak habis.. Main lompat kijang je.. Ada jugak novel yang takde plastik sebab kadang-kadang masa beli online tu memang dah sedia takde plastik.. So, nanti jangan pulak kata novel tu novel second pulak ya.. Ada yang aku beli kat kedai dan ada juga yang dibeli secara online..


Kita sibuk mengemas, dorang sibuk jugak main nyorok-nyorok.. hehh...


Kalau nak diikutkan, banyak lagi yang nak di-letgo.. Tapi disebabkan aku dah tulis nama aku kat dalam buku tu, maka terpaksalah simpan jugak.. hehh..


p/s: Harga boleh runding.. Apa-apa hal berkaitan, boleh PM aku kat page fesbuk aku tu ya.. Ataupun boleh komen kat bawah gambar berkaitan.. Kot la sekadar nak tanya-tanya je.. Terima kasih.. :)

1 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz anak akk dulu maso dio buek untuk jual tu kan..dia ambik gambar satu2 buku tu..lopeh tu..penulis ngan ringkasan cerita tu..baru sonang orang nak boli..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »