Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, August 13, 2014

Fikir sendiri la ya.. ;)

Assalamu'alaikum...

Fikir sendiri la ya.. ;)

Memang sakit bila benda macam ni terkena kat diri sendiri.. Tapi cakap banyakpun tak guna jugak, kan..? Buat kering air liur je.. Buang masa je bertekak dan melayan benda-benda macam ni.. Biarlah orang nak kata apapun.. haiihhh... haha..




Orang yang mengata tu mungkin tak tau.. Sebab tu sesedap rasa je mengata.. Tapi tak mustahil ada yang tau.. Tapi dah memang habit suka mengata, memang dah tak boleh nak buat apa la, ya tak..?


Gambar-gambar ni aku 'kidnap' dari wall kawan aku.. Terima kasih ya.. :)


Lebihkan senyum... Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya.. Biarkan.. Biarkan.. Biarkan.. ahahhh.. Cara aku senang je.. Siapa mengata, dia yang dapat dosa.. Jika aku mengata, maka akupun dapat jugak dosa tu.. 


p/s: Aku tak tujukan entry ni kat sesiapa.. Tapi lebih kepada diri sendiri.. Al-maklum la..., kann... hehhh..

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

boto tu azz..takut bona raso e nak kato orang..takut tekono kek diri dan keluargo kito lak

Norhasniza Khalid said...

biasalah... lumrah manusia..

singgah petang di sini

Daddy Ziyyad said...

Sikap " terlebih caring" org kita ni, mmg tak wajar...

- sibuk tanya bila nak kawin...bila dah kawin, sibuk tanya bila nak dpt anak ( macam lah anak tu boleh beli kat kedai)..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »