Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, August 11, 2014

Ingat aku ni tunggul kayu ke......

Assalamu'alaikum...

Ingat aku ni tunggul kayu ke......


Walau siapapun anda:

- Pakai baju tak cukup kain..
- Pakai baju sampai meleret-leret dia punya kain..
- Pakai tudung tutup segala nampak mata je..
- Tak pakai tudung, habis rambut mengerbang segala..
- Pakai kasut tumit tinggi meletap meletup dia punya bunyi..
- Pakai selipar jepun yang sekejap-sekejap tokeluceh dari kaki..
- Keluar dari kereta mewah berdesup bunyi enjin dia..
- Masuk dengan peluh berjejeran di muka, berkesan di ketiak baju...

Dan siapa-siapa je la..

Bila kita (termasuk aku) berurusan dengan kaunter, tolonglah ikut giliran.. Janganlah main potong barisan.. Kami yang menunggu ni pun nak cepat juga.. Kamipun ada juga urusan lain yang perlu dikejar.. Walaupun kat dalam tu ada air cond atau kipas, itu tidak bermakna kami seronok duduk lama-lama kat situ.. Biarpun tak ramai yang menunggu giliran, tapi kena la ikut peraturan.. 


Mana hak aku sebagai orang yang datang dulu..? Ecehh.. ahahaha... Mujur aku boleh lagi sod-ba-ro.. hehh...


p/s: Mood geram sekejap sebab tadi kat pos opis ada dua orang dok potong giliran aku.. haha...

1 Tukang Tembak:

Angah said...

ini memang menguji kesabaran, sound tepat je kt orang macam ni...lain le kalo dia warga emas...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »