Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 2, 2014

Karenah kakak ipar sambut Syawal..

Assalamu'alaikum...

Karenah kakak ipar sambut Syawal..

Mungkin ada benarnya apa yang diceritakan.. Mungkin beliau dah tak boleh nak bersabar lagi dengan sikap kakak ipar beliau.. Sebagai pembaca yang terselamat dari mengalami masalah yang serupa, mungkin kita tak terasa apa-apa.. Paling tidakpun, akan menuding jari kepada si pencerita..


 -----------------------------------


 --------------------------------------


Cerita selebihnya baca kat sini... Aku tak nak bagi link kat fb tu sebab kat situ banyak komen-komen yang tak sedap untuk dibaca.. Tak kena pada diri dan keluarga sendiri, boleh la cakap macam-macam.. Cuba kalau kena kat diri sendiri..? Sampai bila nak berdiam diri..? Walaupun sabar itu manis, tapi ada hadnya.. 


Tak salah untuk beliau luahkan rasa.. Sebab tu segala nama asal dirahsiakan.. Mana yang baik tu, kita ikut dan mana yang tak berapa baik tu, kita jadikan pengajaran.. 



p/s: Atau, adakah kita satu spesis dengan kakak ipar beliau..? Tepuk dada, tanyalah minda.. teeettttttt....!

1 Tukang Tembak:

Ummiarissa Mahdi said...

Banyak dah dengar macam tu...tapi alhamdulillah kami adik beradik ipar duai taklah macam tu....cuma selisih faham sikit2 biasalah tu....tp masih tak pentingkan diri sendiri.Masing2 tahu tanggungjawab itu dah cukup.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »