Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, August 31, 2014

Tersuka Tanpa Sengaja...

Assalamu'alaikum...

Tersuka Tanpa Sengaja... 


Aku dah selesai dah baca kisah yang ada dalam novel Tersuka Tanpa Sengaja (TTS) yang merupakan karya terbaru dari penulis muda yang menggunakan nama Pena Kayu ni.. Novel pertama penulis adalah Doa Cinta Seorang Lelaki (DCSL).. Yang ni pun aku dah beli dari ejen IKP.. Dah lama habis baca dah pun dan aku suka novel DCSL tu..


Beli online dengan ejen IKP.. Dapat fridge magnet hero Tersuka Tanpa Sengaja.. Dah tampal kat pintu peti sejuk dah pun.. Boleh tengok setiap hari.. weeeee.... :p


Novel Tersuka Tanpa Sengaja ni merupakan novel keluaran bulan Ogos dari IKP yang dijadikan combo bersama dengan novel dari penulis Wawa Taufik iaitu Lamaran Untuk Teman Hati atau LUTH.. Aku tak baca lagi LUTH tu ya.. Sabar.. Ikut giliran.. hehe..





Mula-mula baca prolog Tersuka Tanpa Sengaja ni, air mata aku dah meleleh dah.. Bukan setakat meleleh je, siap dengan meremang bulu roma lengan lagi tu.. ahahh...




Bila dah mula baca, tak boleh nak berhenti la pula.. Baca dan terus baca sehinggalah hati menjadi sakit ya amat.. 


Kenapa pula sakit hati ya..? Nak tau kenapa, kenalah beli dan baca sendiri.. Apa yang pasti, sakit hati ini ada kaitan dengan prolog yang menyentapkan tadi.. 


p/s: Aku tak berapa rajin nak buat review yang meleret-leret seperti dulu.. Cukup sekadar aku bagitau yang akupun dah tersuka tanpa sengaja dengan kisah doktor manja dalam novel ni... kehkehkeh..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »