Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, August 24, 2014

Tiba-tiba je dia runtuh..

Assalamu'alaikum....

Tiba-tiba je dia runtuh..

Awning kat pintu dapur rumah aku tiba-tiba je runtuh.. Kejadian berlaku masa aku dengan abang aku dok kalut angkat kain sebab hari nak hujan.. Masa tu takde la angin ribut ke, apa ke.. Cuma angin biasa je.. Tup-tup terdengar bunyi prappp...




Syukurlah awning tu tak menimpa kitorang berdua.. Dia tersangkut kat batang wayar letrik tu.. Baru je pasang dua hari sebelum raya hari tu.. Dah tercabut dah.. Cepat-cepat abang aku pergi cari benda untuk menampung berat awning tu.. Kalau dibiarkan lama, bimbang lain pulak jadinya nanti.. Letrik tuuuu....




Solusinya adalah dengan menggunakan tangga ni.. Tak tau la untuk tempoh berapa lama.. Maklum la, baru je lepas raya.. Baru je lepas balik dari Nilai.. Mana la nak cekup bajet lagi..




Takpe la.. Yang penting kitorang selamat.. Tak dapat bayangkan jika awning tu jatuh kat kepala kitorang.. Mujur ada tangga besi ni.. Dapat la membantu untuk sementara waktu.. Sekurang-kurangnya dapat la kumpul bajet untuk baikpulih mana yang patut..




p/s: Musibah nak datang, bukannya dia nak bagi petanda... Pasrah je la.. Lain la jika nak datang beraya, boleh gak SMS ataupun wasap berasap.. ahahh..

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Kalau baru pasang runtuh panggil la tukang buek tu balik azz.

Angah said...

setuju ngan acik erna, munkin salah pasang ke....

Ena's Stories said...

kena beritahu tukang pasang tu balik Azz...baru pasang plak tu...mesti ada yang tak kena tu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »