Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, September 8, 2014

Dah lebih sepuluh tahun dah tapi...

Assalamu'alaikum...

Dah lebih sepuluh tahun dah tapi...

Ni nak cerita sikit pasal seni jahitan silang pangkah atau crosstitch yang aku buat. Crosstitch yang ni aku buat masa aku kerja kat Johor dulu.. Dah lebih dari sepuluh tahun dah tapi masih lagi tak siap-siap.. hehh... Kain dia je dalam semeter.. amekaww.. ahahaa...


Baru siap separuh lebih sikit je.. adehdehdehhhh.....


Masa balik sini, ada la buat sekejap.. Lepas tu, terus sumbat dalam laci.. Sampai sudah dok macam tu je.. Tapi sekali sekala aku jenguk jugak dan belek-belek la sekejap.. Gaya belek tu macam nak sambung buat balik semula tapi jawapannya tetap nan hadoo.. hehehe.. 



Baki benang yang ada.. Terbengkalai sebab benang yang diperlukan takde stok.. huhuhu..


Mujurlah tak kena gigit dek lipas.. Kalau tak, mau meraung jugak aku dibuatnya.. Walaupun tak siap, sayang woo.. Aku dah banyak dah berhabis untuk benda alah ni.. Habis masa, habis tenaga, habis duit.. Sanggup tu ketepikan sikit duit gaji semata-mata kerana ingin mencuba..


Bila tengok balik semula, teringin pulak nak teruskan tapi tu laaa.. Rasa macam takde masa je padahal masa banyak dok melepak baca novel... hehh.. 


p/s: Nak kena fokus betul-betul tu yang masalah sikit tu.. ahahh...

4 Tukang Tembak:

Ena's Stories said...

Nak menunggu mood rajin tu dtg mmg susah eh cik azz...

Acik Erna said...

Dulu akak pun minat ni.banyak dah akak buek..maso mato torang dulu la..

mokjadeandell said...

dulu dulu larat membelek cross stitch, buat chairback, sarung kusyen,bantal.La ni..jahit lurus pun jadi bengkang bengkok.Aduhai.

me.ronazil.ab said...

cantik la pattern tu. skrg brang cross stich mahal

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »