Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, September 22, 2014

Dapat tukar tapi tukar yang lain.. :)

Assalamualaikum...

Dapat tukar tapi tukar yang lain.. :)


Dulu, lama dulu, aku pernah buat satu entry pasal benda ni.. Sila klik jika nak tau entry tu pasal apa.. hehh... 


MPH ni agak lengang jika nak dibandingkan dengan Popular..


Rupanya aku beli novel tu kat MPH JJS2 dan bukannya beli kat kedai biasa..



Lepas tu, staff tu cakap lagi.. Kalau nak novel yang sama, kena tunggu stok yang baru tu sampai.. Ataupun nanti novel tu akan dihantar kat outlet kat tempat aku tinggal.. Akupun cakap la, kat tempat akak takde outlet MPH sebab akak duduk dalam Felda.. Akupun cakap lagi, takpe la, akak ambil novel lain je.. Lagipun akak ni bukan tinggal kat sini.. Dah dua tahun dok simpan novel ni tapi asyik takde masa je nak datang pulangkan..


Akhirnya, aku pilih novel dari Rehan Makhtar iaitu Dia, Cinta Yang Kucari sebagai ganti.. Aku just bayar RM3.30 sahaja selepas tolak harga novel yang rosak tadi.. hehh.. hehh.. hehh.. Tapi kena isi satu borang pengesahan dulu laa ya.. Bukannya boleh main ambil dan bayar je.. 


Lepas tu masuk Popular jap.. Masuk ambil bau je.. Jadi laa.. hehh.. *boleh percaya ke ambil bau je.. ahaaaa..


p/s: Misi seterusnya, nak pergi kedai untuk tukar novel yang ini pulak.. Malas aku nak pos balik atau emel kat NB Kara tu... Kalau tak dapat tukar, mungkin aku terpaksa jugak berurusan dengan pihak penerbitan tersebut.. Harap sangat dapat tukar kat kedai tu..

1 Tukang Tembak:

Aziela said...

Akak gatalll jer nak sopping buku ni. Kena tunggu wallet tebal sikit.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »