Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 23, 2014

Feedback...

Assalamu'alaikum...

Feedback...


We all need people who will give us feedback. That's how we improve - Bill Gates





1- Kadang-kadang kita minta feedback kat orang tapi orang buat tak reti je.. Mereka lebih senang cakap-cakap kat belakang kita.. 


2- Kadang-kadang kita minta feedback tapi kita marah bila feedback itu tidak seperti apa yang kita fikir.. Kita nak feedback yang memuji sebaliknya kita dapat banyak feedback yang mengeji..


3- Kadang-kadang kita minta feedback dan orang bagi feedback tersebut.. Tapi kita pula yang buat tak reti.. Tak reti untuk menghargai susah payah orang yang beri feedback tadi..


4- Kadang-kadang kita dapat feedback yang sangatlah mengilukan seperti ini; Dapat benda free, tak payah komen apa-apa la.. Sedap je semuanya.. Lemah betul bila dapat feedback macam ni.. Ni namanya feedback suruh cepat mati.. Mati kutu, mati hati, mati rasa, mati jiwa, mati akal.. 


Aku juga tidak lari daripada menerima feedback seperti di atas.. Kadang-kadang aku menerima dan kadang-kadang aku juga memberi.. hehh.. Paling sadis bila dapat feedback yang nombor 4 tu.. Feedback yang langsung tak membina dan tidak memberi sebarang makna.. Jadinya, kena abaikan... 


Walau apapun feedback yang diberi, kita terima je la dengan senang hati biarpun hakikatnya kita sedang sakit hati.. hahahaha... Lagi kita sakit hati, lagi la orang yang bagi feedback mengeji tu suka hati... ahahh...


p/s: Hari tu masa kat Nilai, dapat beberapa feedback dari kaum kerabat pasal kuih karipap yang aku buat.. Secara tak langsung, kitorang dapat bertukar-tukar pendapat.. Walaupun aku buat karipap tu bukan untuk jualan, namun aku masih nak feedback dari si pemakan.. Tak kisah la feedback apapun.. Itu tandanya orang tu mahu kita lebih improve dalam apa yang kita lakukan.. 

1 Tukang Tembak:

gadisBunga™ said...

thank you sangat kat cik azz sebab selalu sudi bagi feedback kat entry saya. muah!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »