Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, September 3, 2014

FM dulu dan sekarang..

Assalamu'alaikum...

FM dulu dan sekarang..

Apa itu FM..? FM adalah singkatan daripada fridge magnet.. Aku dulupun tak tau jugak apa benda la fm fm ni sebab takde gambar yang ditunjukkan.. Disebabkan tak tau, haruslah kena tanya, kan..? Tak tanya, tak tau.. hehe.. Jadinya, sekarang ni dah tau dah la apa dia fm tu.. 


Ini je yang ada.. Jadi la.. hehh...


Dulu-dulu punya fm lain.. Macam yang kat rumah aku ni, dulu-dulu fm dia semuanya bentuk buah dan sayur.. Meriah sungguh pintu peti sejuk aku tu dengan buah dan sayur yang beraneka warna.. Tambah pulak mak aku memang la rajin sangat membeli fm plastik bentuk buah dan sayur tu..


Tapi fm plastik tu selalu jadi punca mak aku bising bila cucu-cucu dia buat main.. Jadi punca cucu-cucu dia bergaduh sesama sendiri sebab berebut nak jadikan hak.. Jadi punca pintu peti sejuk tu calar balar bila budak-budak tu dok seret buah-buah tiruan tadi.. haha..


Sudahnya, aku cabut semua fm buah tu.. Aku sorokkan dan simpan.. Selamat.. hehh... Lepas tu aku ganti dengan fm yang macam batu tu.. Yang ni tak banyak.. Dah la tak banyak, lepas tu ada pulak yang pelepapp, jatuh ke lantai, habis berkecai.. haha..


Sekarang ni aku dok mula nak kumpul fm dari penulis novel pulak.. Takde la beria-ia sangat nak mengumpul.. Tengok jugak la siapa penulis tersebut dan barulah boleh beli karya dorang.. Setakat ni baru ada tiga fm dari penulis Dhiya Zafira, Pena Kayu dan Ridhya Iman.. Dorang punya fm jenis leper dan kuat melekap kat pintu peti sejuk.. Nak alihpun susah.. hehe..  Lagi satu fm jenis leper ni aku dapat dari Kaki Novel masa PBAKL hari tu.. 


Sekarang ni anak-anak buah akupun dah takde dah nak main-main dengan fm tu sebab dorang tau yang fm tu semua aku yang punya dan bukannya ahmad albab yang punya... kehkehkeh...


p/s: Mahal tak ehh fm peten melekap dan leper macam tu..? Rasa nak buat jugak la.. Mana la tau kot-kot boleh bagi as a gift kat orang yang beli novel atau barangan handmade yang aku buat.. hehe.. Ada yang tau nak ushar kat mana..? Mehh la habaq mai kat ceq satttt... 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »