Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 4, 2014

Peringatan dan sila ambil perhatian...

Assalamu'alaikum...

Peringatan dan sila ambil perhatian...


Setiap grup pasti ada syarat dan peringatan yang ditampal atau dijadikan sebagai Pinned Post.. Terpulang kepada semua ahli samada rajin atau malas nak baca.. Dan ramai yang jenis malas nak baca dan juga sengaja melanggar apa yang telah diperingatkan.. 


Sekadar contoh..


Ramai yang menyalahkan pihak admin bila berlaku sesuatu yang kurang menyenangkan terutama sekali bila kena tipu ataupun ada kes gaduh-gaduh yang masing-masing bajet hebat nak lawan bertekak.. 


Ingat pihak admin kat satu-satu grup tu dok mengadap grup tu je ke sepanjang masa..? Banyak lagi kerja lain yang admin nak buat.. Ahli yang buat urusan, ahli itu sendiri la yang tanggung.. Boleh aje minta bantuan daripada ahli grup tapi jangan la semedang nak salahkan pihak admin.. Selalunya, pihak admin cuma create grup dan approve ahli sahaja.. Selebihnya tu, pandai-pandai ahli la nak bawa diri macam mana.. 


Lagi satu, masa buat urusan jual beli, takde pun nak libatkan pihak admin dari segi keuntungan.. Kadang-kadang ucapan terima kasihpun takde.. Tapi bila kena tipu, nak salahkan pihak admin..?? Adil ke macam tu..? 


p/s: Tak kena kat diri sendiri, boleh la cakap banyak.. Ya betul.. Tapi ini bukan satu alasan yang bijak untuk kita menyalahkan pihak admin.. Lain la kalau pihak admin ikut sama jadi batu api.. hehh... 

1 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »