Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, December 27, 2014

Bantulah..! Sampai bila kita mahu bercakaran...?

Assalamu'alaikum...

Bantulah..! Sampai bila kita mahu bercakaran...?


Secara jujurnya, aku penat dan letih tengok pertelingkahan di sana sini.. Semuanya bercampur baur.. Yang memaki tetap kekal dengan makiannya.. Yang mendoakan, alhamdulillah, teruslah berdoa.. Yang menyumbang segala jenis bantuan, syukur dan terima kasih kepada anda semua.. 


Kita tak dapat nak membantu dari segi tenaga sokongan tapi kita boleh membantu dengan menyumbang sedikit derma untuk mangsa banjir.. Ayuh, tinggalkan sekejap pembelian online yang biasa kita buat.. Jika boleh berhenti merokok untuk sehari dua, berhentilah dan sumbangkan duit untuk beli rokok tu kepada mangsa yang memerlukan.. Jangan sumbang rokok dah la.. Hulurkan sumbangan walaupun sedikit.. Sumbangan kita amat diperlukan... 



Kita membantu atas dasar kemanusiaan, bukan atas dasar pegangan politik masing-masing.. 





Masyarakat prihatin boleh terus menyalurkan bantuan berupa wang ringgit ke akaun bank di bawah:

Nama Akaun: Tabung Kebajikan Kemanusiaan HALUAN
No Akaun: 562263502611
Bank: Maybank

Nama Akaun: Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi-institusi Pengajian Tinggi Malaysia (HALUAN)
No Akaun: 14023010025718
Bank: Bank Islam

*Sila email slip/resit sumbangan ke unit.kewangan@haluan.org.my - [sumber]






Sama-samalah kita membantu.. Jangan sembang kencang je tapi membantu langsung tak ada.. Tak boleh bantu dengan kudrat yang ada, boleh aje menyumbang dana.. Pandailah nanti pihak yang berkenaan melaksanakan amanah yang diberi.. Jika tak percaya dengan ketelusan pihak kerajaan melancarkan tabung derma, boleh aje menyumbang dengan pihak NGO yang lain.. Tak perlu nak kutuk-kutuk kata duit sumbangan kena songlap dan sebagainya.. 


p/s: Berhentilah dari tuding menuding dan segala jenis caci maki.. Serius, aku sedih dengan mentaliti segelintir masyarakat kita.. 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »