Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 31, 2014

Galau di hati...

Assalamu'alaikum...

Galau di hati...


Di samping rasa sedih dengan musibah banjir yang melanda beberapa buah negeri, aku juga ikut bersedih apabila kehilangan cincin di jari..


Cincin belah rotan aku tu terjatuh dari atas tebing kolam dalam bilik mandi.. Elok je jatuh kat bahagian atas lubang air tu.. Tapi belum sempat aku nak ambil, tercurah pula segayung air.. Terus je cincin tu masuk ke dalam salur pvc bilik mandi tu.. 


Jarak antara salur pvc dari bilik mandi tu hingga ke hujungnya adalah lebih kurang empat meter.. Aku dah curah air beberapa baldi dari dalam bilik mandi tu dengan harapan agar cincin tu keluar kat hujung salur pvc tu.. Tapi sampai sekarang cincin tu masih lagi tak keluar.. Aku siap sekat lagi longkang kat hujung salur pvc tu..





Dah seminggu berlalu dan aku masih lagi berharap agar cincin belah rotan aku tu keluar juga akhirnya.. Bila..? Akupun tak tau.. Hanya berharap dan berdoa sahaja.. Walaupun sekadar cincin belah rotan, aku tetap sayang kat dia.. Itulah satu-satunya cincin yang aku beli menggunakan duit zaman aku kerja dulu.. Menitik air mata dibuatnya...


Semerbak wangi di taman hati..

Setulus cintaku pejamkan matamu..
Sisakan waktu barang sejenak..
Pastikan dirimu ada di detak jantungku..

Rebahlah di pusara hati..
Agar terlelap tidurmu..
Tegarlah menyelami hidup..
Dan buang semua kebimbangan..

Kala dahagaku..
Sejukkan jiwa ini..
Cinta tulus darimu..

Saat galauku..
Kau yang sanggup menenangkan..
Sampai badai berlalu..

Semerbak wangi di taman hati..
Setulus cintaku pejamkan matamu..
Sisakan waktu barang sejenak..
Pastikan dirimu ada di detak jantungku..

Rebahlah di pusara hati..
Agar terlelap tidurmu..
Tegarlah menyelami hidup..
Dan buang semua kebimbangan..

Kala dahagaku..
Sejukkan jiwa ini..
Cinta tulus darimu..
Saat galauku..

Kau yang sanggup menenangkan..
Sampai badai berlalu..
Kala dahagaku..
Sejukkan jiwa ini..

Cinta tulus darimu..
Saat galauku..
Kau yang sanggup menenangkan..
Sampai badai berlalu..
Semerbak wangi di taman hati..
Setulus cintaku pejamkan matamu..


Harap-harap adalah sang katak yang bawa cincin tu keluar dari salur pvc tu.. Katak kan suka duduk dalam salur macam tu.. Tapi janganlah pula sang ular yang keluar.. *pengsan.. 



p/s: Galau di hati tak siapa yang tahu.. Ada lagi galau yang lain yang tak mampu untuk diluahkan.. Biarlah kekal rahsia selagi terdaya untuk dikekalkan rahsia itu...

1 Tukang Tembak:

suka suka said...

InsyaaAllah jumpa semula cincin tu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »