Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 17, 2014

So sad: Cullen is gone...

Assalamu'alaikum...

So sad: Cullen is gone...



Pagi ni, terdengar bunyi kucing mengerang kat luar bilik.. Ingatkan ada kucing yang mengawan.. Pergi keluar nak halau jauh-jauh.. Alih-alih aku nampak si Cullen ni kat celah antara dinding kolam ikan keli dengan batang salur paip pvc.. Dia dah menggelupur dengan mulut berbuih.. Dah macam kena sawan.. 


Aku ambil sudu letak kat dalam mulut dia.. Lepas tu aku suruh abang belah kelapa muda yang kebetulan ada kat situ.. Aku bagi Cullen ni minum.. Dia tak menggelupur dah.. Aku tengok mata dia dah makin suram.. Takde cahaya.. Tapi tak berapa minit lepas tu diapun mati.. Sedih jangan kata la..






Habis dah semua kucing kat rumah ni mati.. Tak tau la kenapa sebab pagi ni jugak aku tengok dia aktif melompat ke sana sini.. Redha je la.. Cakap kat mak, lepas ni dah malas dah nak bela kucing.. Mak cakap, tak payah la bela dah.. Nanti aku jugak yang sedih... 


Hanya gambar yang tinggal sebagai kenangan..






Mereka berempat kini sudah tiada lagi...




p/s: Hilang sudah satu terapi yang sangat berharga... Mungkin ada hikmah yang tersembunyi di sebalik tiap kejadian ini.. Redha walaupun sedih..

2 Tukang Tembak:

yoorin melacolea said...

Allah.. sedihnyaaa.... =( macam kena racun je...dia ada keluar rumah ke?

AMIIZAA said...

salams az,

takziah dari akak:(
sangat sakit kehilangan anak bulus kesayangan.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »