Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 19, 2014

Minyak urut bunga matahari...

Assalamualaikum...

Minyak urut bunga matahari...


Hari tu aku nak cari krim susu kambing yang biasa mak aku guna untuk sapu kat betis dia.. Tapi orang kat kedai tu aku tengok gaya dia macam tak pernah tau pun pasal krim tu padahal kalau tak silap aku, dulu kat kedai dia la aku beli krim susu kambing tu.. Dulu tu dah dekat setahun jugak la.. ahaha..


Pastu aku bagitau dia yang aku nak cari minyak urut untuk mak aku.. Nak cari minyak panas sebab betis mak aku selalu kebas.. Pastu dia kata bila banyak berjalan, betis dia mudah lenguh..


Orang kat kedai tu cadangkan aku beli minyak urut bunga matahari ni.. Bau dia wangi dan minyak ni tak panas.. Dia kata tukang urut memang gunakan minyak ni sebab senang nak jumpa urat.. Itu untuk tukang urut la sebab kerja dorang memang cari urat.. Untuk orang macam aku yang tak reti urut ni, main gosok-gosok macam tu je la.. hehehe..




Buat masa ni minyak ni aku yang guna.. Mak aku gunakan minyak panas.. Lagipun minyak panas tu ada bau serai wangi.. Sedap sikit bau dia.. Rasa segar sikit walaupun panas.. Aku suka bau minyak urut serai wangi ni.. hehe...


p/s: Jangan ada yang terminum minyak urut ni dah la.. Dah la jernih macam air kosong je.. ahaha..

3 Tukang Tembak:

me.ronazil.ab said...

salam
krim susu kambing tu memang best pun kalau guna....

Dunia Mrs. Pejan said...

Salam...

Boleh tahu awak beli kat mana ye minyak urut ni?? dah lama saya cari minyak urut ni... saya harap sgt awk blh mesej saya 017-2668174... terima kasih...

zurrushdi said...

kat farmasi ada jual.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »