Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 10, 2015

Gotong-royong bersihkan taman mini...

Assalamu'alaikum...

Gotong-royong bersihkan taman mini...

Dah lama tak gotong-royong kat taman blok ni.. Kali ni kena buat balik sesi gotong-royong ni.. Habis pokok yang lama dibuang dan digantikan dengan pokok baru.. Bunga kertas tu pulak sponsor dari ahli blok yang mana nak bagi.. Setiap sorang bagi sepasu.. Akupun tak terkecuali.. Pokok bunga kertas aku yang kat tengah-tengah tu.. Yang warna oren tu.. 




Tiga hari diperlukan untuk selesaikan taman mini ni.. Hari pertama tu ramai yang terlibat sebab banyak kerja nak buat.. Esoknya, cuma tiga orang je yang terlibat sebab cuma nak tanam beberapa batang pokok bunga tambahan je.. Akupun terlibat sekali.. Akhir sekali, pagi tadi iaitu sesi mengecat.. Tiga orang jugak yang terlibat termasuklah aku..





Kat bawah ni yang aku buat pagi tadi.. Kena kikis dulu kesan cat lama.. Aku punya tugas cat tembok ni.. Jenuh dan lenguh jugak lengan dibuatnya.. Aku ni dah la berzaman tak main dengan berus cat ni.. 





Dah siap dah.. Walaupun tak seberapa tapi lega rasa di hati.. hehh.. Lega sebab lepas ni dah boleh buat kerja lain.. Tugas menyiram pokok bunga yang baru ditanam tu dah ada orang yang dipertanggungjawabkan..





Batu-bata tu dua orang lagi ahli blok yang buat.. Dorang nak jugak cat pasu tu.. Haaa, cat aje la haiihh... hahaha..





Ni bukti mengecat.. Kiri kanan tapak tangan penuh dengan palitan cat warna warni..





p/s: Batu-bata tu semua recycle je.. Guna je apa yang ada.. Nak jimat bajet punya pasal.. 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »