Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 18, 2015

Menu ringkas je...

Assalamu'alaikum...

Menu ringkas je...


Aku seorang yang serba ringkas.. Jadinya, bab lauk pauk juga aku suka yang ringkas.. Aku tak reti nak makan lauk pauk yang serba mewah ni.. Cukup sekadar dua jenis lauk untuk satu-satu masa.. Dah bersyukur sangat dah sebab ada jugak lauk untuk dimakan bersama nasi.. 


Ni antara beberapa menu ringkas yang biasa ada kat rumah aku.. Menu orang kampung je.. Walaupun duduk kampung, harga bahan mentah sangatlah mahal.. Kat sini la.. Kat tempat lain aku tak tau.. Jadinya, kena pandai berjimat cermat.. Makan ikut kemampuan..





Kat rumah aku, jangan cari nasi arab, kambing golek atau ayam panggang.. Memang tak akan jumpa punyalah.. hehh.. Nak telur dadar, sentiasa ada.. InsyaAllah.. hehe..





Aku suka sayur kekacang dan kentang.. Sebab tu menu ringkas aku mesti ada dua bahan ni.. haha..








p/s: Ukur baju biarlah di badan sendiri.. Ukur perut biarlah berpadanan dengan isi yang ada di dalam poket atau dompet.. hehh... Mak aku selalu kata, jika kita tak mampu, buatlah cara tak mampu... Jangan ikut selera dan gaya orang.. 

2 Tukang Tembak:

Angah said...

masak ringkas-ringkas ni la yang buat berselera makan...tak sedor menambah nasi ke pinggan

Farrah MF said...

menu-menu beginilah yang menambat selera!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »