Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, April 4, 2015

Nak letgo ke tak...?

Assalamu'alaikum...

Nak letgo ke tak...?



Nak letgo ke tak...?
Nak letgo ke tak...?
Nak letgo ke tak...?
Kalau tak letgo, takde bajet untuk beli novel baru..
Harga novel sekarang bukan macam dulu.. 
Harga novel sekarang ni dah la mahal tapi kualiti belum tentu menepati piawaian selera..


Aku bukannya suka-suka nak letgo tapi terpaksa.. Jika nak ikutkan, semua yang sudah dibeli nak je aku simpan dalam almari dan jadikan koleksi sepanjang hayat.. Tapi nak buat macam mana.. Dah namanya terpaksa, maka kena la lepaskan dengan redha.. 









Gambar semua ni antara koleksi novel aku yang telah aku jual balik..  Harga dah tentu kena murah dari harga asal... Tapi nak bagi harga kasih sayang botingkek-tingkek tu tak dapat la.. Aku beli novel ni takde pun dapat harga kasih sayang berganda-ganda tu sebab boleh dikatakan semuanya aku beli novel baru dan bukannya novel preloved atau second hand...








Berminat nak beli novel preloved dari aku..? Boleh jenguk kat album berkaitan kat page fb aku ni.. Jika serius dan berkenan, barulah inbox atau PM aku kat page tu.. Terima kasih.. 


p/s: Untunglah orang yang banyak duit. Boleh membeli dan menyimpan tanpa letgo.. Orang yang macam aku ni terpaksa berdikit-dikit menabung dan lepaskan mana yang ada demi kelangsungan hidup.. Orang tak akan faham kenapa kita buat macam ni.. 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »