Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, April 30, 2015

Tak larat nak mengopek... hehh...

Assalamu'alaikum...

Tak larat nak mengopek... hehh...


Ikan bilis ni dah lama dah aku beli tapi sebab aku simpan dalam peti sejuk, ianya masih elok lagi.. Memandangkan stok ikan bilis yang dah berkopek dah tinggal sikit, maka akupun kena la kopek stok yang ini pula... Kata nak jimat, kan..? Jadinya kenalah kopek sendiri.. hehh..


 Benda alah dalam dulang tu aku simpan sebab nanti boleh letak kat pasu pokok orkid.. Kononnya buat baja organik la.. ahaha... Aku mampu kopek separuh plastik je.. Lagi separuh tu nanti la aku kopek kemudian.. hehe..


Ikan bilis sebelum ni aku beli yang dah siap berkopek.. Masa tu aku tengok harga dah siap kopek tu sekilo RM22.. Akupun apa lagi, laju je masukkan dalam plastik.. Pada aku, harga tu dah kira okay la sebab dah berkopek.. Cuma saiz dia memang la kecik lote je.. hehh..


Masalahnya, bila adik beradik balik dan buat sambal guna ikan bilis tadi, dorang komplen kata ikan bilis tu keras.. huhuhu.. Aku ni memang tak pernah buat sambal bilis sebab aku kurang suka sambal bilis ni.. Aku beli bilis ni guna untuk masak sayur je.. 


Stok bilis yang keras tu ada sikit lagi tapi aku dah siap beli stok bilis yang belum berkopek ni.. Jenis ni lembut tapi tengok la harga dia.. Nak buat macam mana, beli jugak la sebab kesian pulak dorang yang suka makan sambal bilis tu.. Biasanya aku beli dalam kuantiti yang banyak sebab jika beli kat kawasan rumah aku, harga dia lagi mahal.. 




p/s: Mujur jugak aku bukan penggemar sambal ikan bilis.. Kalau tak, parah jugak nak membeli ikan bilis ni.. hehh..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »