Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, May 26, 2015

Sekali salah pasang daaaaaa....!!!

Assalamu'alaikum...

Sekali salah pasang daaaaaa....!!!


Lewat petang tadi, aku jadi minahgyver sekejap.. hehe.. Aku tukarkan pemegang pintu kat bilik aku ni.. Pemegang pintu ni dah dekat seminggu patah sebelah tapi aku buat tak tau je kat dia.. Bukannya apa, nak pergi kedai nak beli set kunci yang baru tu yang aku malas tu.. Kena la tunggu abang aku tolong belikan.. So, petang tadi dia dah belikan.. Maka, akupun mula la buat kerja minahgyver ni..


Berpeluh-peluh aku dok bukak skru.. Bahang punya la panas kat dalam bilik ni.. Angin kipas tak  sampai ke pintu.. Skru punya skru, maka, siaplah aku gantikan kunci pintu tu dengan set yang baru.. Fuhh, lega rasanya..


Lepas dah siap pasang tu, akupun cuba la nak tutup pintu tu.. Nak test kunci dia.. Sebenarnya aku cuma tukarkan pemegang pintu tu je.. Yang bahagian dalam untuk tempat cucuk kunci tu aku masih gunakan yang lama.. Kalau gunakan set yang baru tu, nanti kunci kena tukar sekali.. Aku ni malas la pulak nak keluarkan kunci lama kat dalam keychain tu..


Tup-tup... Ehh, semacam je aku rasa.. Apsal pintu ni tak boleh tutup pulak..! Dulu buat okay je.. Tak perasan lagi ni tang mana silap dan salahnya.. 


Rupa-rupanya, aku dah salah pasang daaaaa... ahahahaha... Ada ke pergi pasang terbalik...! Adehdehdeh.... Memang sah la tak boleh nak tutup pintu tu, kan... kikikiki....


 Dah macam tanduk dah terkeluar macam tu.. wahahaha...



Nak tak nak, kenalah bukak balik semua skru tadi.. Peluh yang tadi tak habis kering lagi, dah keluar peluh yang baru.. ahaha.. Akhirnya, berjaya jugak aku pasang pemegang pintu yang baru ni mengikut piawaian yang sebenarnya.. hehe... 





p/s: Buat sendiri dah jimat dah duit untuk upah.. Paling-paling upah dia dalam sepuluh ringgit.. Harga barang je dah RM20.. Berbaloi la aku berpeluh-peluh try and error.. muahahaha...

2 Tukang Tembak:

Angah said...

hihihi...serba boleh la Kak Azz ni...

Azli Ali said...

kelakar tp mmg serba blh..good job..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »