Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, July 30, 2015

The making of kuah durian...

Assalamu'alaikum...

The making of kuah durian...


Ini merupakan entri tertunggak.. hehe.. Dah berapa hari duduk dalam draft.. Kena kuarantin gamaknya.. hehh..


Okay, nak cerita la sikit pasal entri kuah durian ni.. Durian ni merupakan durian kampung.. Ada jiran dekat rumah bagi dalam sepuluh buah.. Separuh aku dengan abang aku dah makan mentah.. Lepas tu tak larat la pulak nak pulun semua sepuluh buah tu.. Lagipun kitorang bukannya hantu durian..


Maka, selebihnya itu aku buatlah kuah durian ni.. Orang panggil serawa, ehh..? Tapi aku panggil kuah durian je.. Ni kali kedua aku buat kuah durian ni.. Raya hari tu dah buat sekali.. Ehh, sedap la pulak.. ahaha.. Bukan apa, sebelum ni aku memang tak suka makan kuah durian atau yang manis-manis macam ni.. Mungkin sebab kali ni aku yang buat sendiri, maka aku boleh la ejas dia punya sukatan dan rasa.. Itulah kelebihannya jika kita masak sendiri.. hehh...









Siap buat video lagi tu.. Amboiihhh... ahaha...





Aku suka makan roti dan cicah dengan kuah durian ni.. Sedap.. Lagipun, aku dah serik nak makan kuah durian dengan pulut.. Habis sakit-sakit badan aku sebab masuk angin.. Makan hari pulak tu nak baik.. Itupun kena makan ubat.. Kalau tak, memang teruk la jadinya.. Alergik sungguh aku dengan pulut ni.. Takde chemistry langsung.. ahah..


p/s: Buat sendiri memang menjimatkan.. Rajin dengan malas je nak membuatnya..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »