Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, October 30, 2015

Deko taman mini lagi... hehh...

Assalamu'alaikum...

Deko taman mini lagi... hehh...


Dulu aku ada buat entri pasal deko taman kecil aku ni.. Entri tu kat sini.. Gambarnya kat bawah ni.. Ini yang dulu la..




Taman mini macam ni, apabila lepas men-deko, nampak la bersih dan elok sebab rumput rampai dah kena buang.. Tapi apabila dah lama, rumputpun dah tak mampu lagi nak dipandang.. Kalau pandang, pasti mata dan hati jadi sakit sebab rumput tu cepat je panjang.. Tanam sayur takde pulak cepat nak tumbuh dan besar tapi rumput ni cepat je tumbuh meliar.. adehh...


Maka, akupun ubah lagi taman mini aku ni untuk kali yang ke berapa, akupun dah tak ingat dah.. Aku ni ikut angin jugak nak buat benda macam ni.. Kalau mata aku dah betul-betul tak mampu nak pandang, memang laju la sikit aku buat ubah suai tu.. hehe..


Dan beginilah hasilnya taman mini aku yang seco'et tu.. Aku tutup tanah tu dengan segala jenis plastik yang ada supaya rumput tu tak tumbuh lagi.. Plastik beraspun aku tibai gunakan.. ahaha.. Jadi la untuk sementara waktu.. Kalau susah sangat, nanti aku beli tikar getah terus.. hehe..





Harap taman mini aku ni bertahan lama sikit la.. hehe..


p/s: Alhamdulillah, jerebu sudah beransur hilang dengan turunnya hujan dalam beberapa hari ni.. Hari ni nampak langit membiru dengan cantiknya.. 

1 Tukang Tembak:

AMIIZAA said...

geram tgk pokok2...gebu gebassssss

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »