Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, February 11, 2016

Wooden clip.

Assalamu'alaikum.

Wooden clip.

Gambar ni dah lama. Lama sangat. Tapi baru hari ni aku tergerak hati nak masukkan kat blog aku ni. 


Masa ambil gambar ni dulu, aku memang dah tanam niat nak letakkan dalam blog. Biasalah, untuk dijadikan rujukan apabila diperlukan nanti. Tengok pada watermark kat gambar ni pun dah tau dah yang gambar ni dah lama terperap dalam folder. Haha. Watermark untuk gambar kat blog aku sekarang ni kan ada kelainan sikit. Itupun jika ada yang perasan la. Heh.





Gambar ni semua aku ambil kat kedai masa aku ke bandar dulu. Aku siap minta izin tuan kedai nak ambil gambar ni. Takut jugak aku kalau main ambil gambar macam tu je. Masuk kedai orang, kenalah beradab dan berbudi bahasa, kan? Tak manis la kalau main redah je dok klik sana, klik sini.





Aku ni jika nak diikutkan, memang suka dengan benda kraf macam ni. Rasa nak buat tapi disebabkan jari tak berseni, maka semuanya jadi terbantut. Sila jangan ikut perangai macam aku ni ya. Haha.


Benda macam ni, jika kena dengan gayanya, boleh buat duit jugak. Maka, siapa yang rajin dan berminat tu, bolehlah cuba-cuba buat. 


p/s: Aku dah mula buat perubahan pada tulisan aku di blog ini. Nampak tak perubahan tersebut? Jika nampak, korang memang pembaca setia blog aku ni. Terima kasih banyak-banyak. Hehe.

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »