Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, March 14, 2016

Ole-ole dari Australia.

Assalamu'alaikum.

Ole-ole dari Australia.

Hari tu kakak aku pergi Australia atas urusan berkaitan kerja dia tu la. Dia kat sana hampir seminggu la jugak. Masa dia kat sana, ada la dia belikan sikit ole-ole untuk kitorang. T-shirt untuk aku warna merah dan untuk abang aku warna kuning (takde dalam gambar). Bulu kambing tu untuk mak aku, key chain dengan patung bear tu untuk adik-beradik. Aku dah bagitau dia, jangan beli fridge magnet sebab aku dah ada dah fridge magnet Australia yang sepupu aku bagi masa dia ke sana tahun sudah.

Tak dapat pergi sana, dapat ole-olepun jadi la. Sebenarnya, jika tak beli ole-olepun takpe sebab faham-faham je la nilai duit kita macam mana. Yang penting, dia selamat pergi dan selamat balik. Tapi apabila dibelikan ole-ole, itu adalah satu rezeki. #Alhamdulillah.




Bulu kambing tu guna sesekali boleh la. Tak boleh nak gunakan selalu sebab kat sini habuk banyak sangat. Kena tunggu musim hujan baru boleh guna kot. Musim hujan tu kan sejuk. Nanti boleh la panaskan badan dengan bulu kambing biri-biri tu. Kehkehkeh.


Hari tu masa kakak pergi Sarawak, diapun ada belikan ole-ole untuk kitorang jugak. Nantilah kalau rajin, aku tepek la gambar ole-ole tu. Kalau malas, nan hado la entri tu ya. Heh.


p/s: Mood nak update blog dah semakin lemau. Adeh.

2 Tukang Tembak:

y i e n said...

Mcm best je bulu kambing tu, hehe~~

Angah said...

cantik sangat warna thirt tu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)