Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, April 13, 2016

Akhirnya, naik jugak nombor!

Assalamu'alaikum.

Akhirnya, naik jugak nombor!

Pagi tadi aku menghadirkan diri dalam mesyuarat tahunan koperasi kat tempat aku ni. Seperti tahun lepas, cabutan untuk nombor bertuah diadakan sebagai satu selingan. Ye la, asyik bercakap je, boring pulak nanti ahli peserta koperasi semua tu. 




Aku pegang tiga nombor. Lagi dua tu nombor emak dan abang aku. Dorang dah balik awal. Maklum la, mak aku tak berapa sihat.


Masa pusingan pertama tu, aku dah mula rasa memang takde harapan kot nak menang cabutan nombor bertuah ni. Tapi aku buat rilek je la. Bukan tak biasa dengan nombor yang tak naik ni, kan? Hahaha.


Alih-alih, aku dengar nombor aku disebut. 0264! Eh, biar betul! Aku tunjukkan nombor aku kat orang sebelah untuk kepastian. Kot la aku tersilap dengar atau silap pandang. Kang buat malu je pergi kat depan tu. Lepas dah pasti memang nombor aku yang disebut, maka akupun pergilah ambil hamper tu kat depan. Muka ada manyak siyum. Kehkehkeh.


Walaupun isi hamper tu cuma setakat junk food, rasanya ada la dalam RM25-RM30 kot harga dia. Kalau nak harapkan aku beli sendiri junk food ni, memang aku tak beli la sebab aku nak kurangkan makan benda macam ni. Tapi disebabkan dapat free, aku bedal je la makan. Ahahaha.


p/s: Alhamdulillah. Rezeki ni mana kita nak tau bila masa dia nak datang, kan? 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »