Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 4, 2016

Jom merempit..!

Assalamu'alaikum.

Jom merempit..!


Dah lama aku tak merempit dengan Mr. S versi old fashion ni. Alhamdulillah, ia masih lagi boleh bekerja dengan baik sebab aku memang jaga betul-betul mesin ni. Kalau aku tak jaga, alamatnya dah tinggal rangka je kot. Maklum la, banyak sangat tangan yang dok mengusik. Sebelum ni mesin ni dah tak berapa elok jahitan dia. Jenuh jugak la aku dok mencari mana silapnya. 




Bil letrik semakin mahal. Tu yang aku guna balik mesin jahit lama ni. Huhuhu. Lagipun sekarang ni cuaca panas sangat. Aku tak berapa berani nak guna mesin jahit letrik yang besar tu. Lagi satu, mesin jahit letrik aku tu ada masanya dia meragam tak nak bergerak. Entah apa yang tak kena, akupun tak tau la padahal setiap dua tahun aku panggil orang Singer datang ke rumah untuk servis mesin tu.


p/s: Penat sebenarnya guna mesin jahit lama ni tapi apa nak buat, dah terpaksa. Heh.

3 Tukang Tembak:

Macy Humaira said...

haii seronoknya.. xkisahla lama atau baru.. kalau tak pandai jahit mcm macy ni ha.. bagi la apa pun tak jadi juga.. hihii

tp mmg berangan sgt nk reti menjahit. berangan jela nk belajar xmenyempatt

Angah said...

amboi...ada bekalan kat sebelah tu.. hihi...

Acik Erna said...

sakit bolakang nant azz..sobab azz dah biaso guno yang letrik

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »