Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 13, 2016

Kenapalah besar sangat lubang dia!

Assalamu'alaikum.

Kenapalah besar sangat lubang dia!


Ambil perhatian sikit, boleh tak? Ni untuk tokey kilang yang buat tudung saji macam ni. Kenapalah besar sangat lubang tudung saji tu. Tudung saji dicipta untuk mengelakkan lalat dari hurung makanan tapi kalau dah lubang tudung saji tu besar, langaupun boleh lepas masuk!




Ni tudung saji kat rumah kakak aku. Dah setahun lebih terbengkalai sebab aku dah lama tak pergi rumah kakak aku tu. Baru-baru ni aku pergi sana dalam seminggu lebih. Tengah dok kemas rumah dia, ternampak la tudung saji ni. Maka, akupun sambung la balik kerja yang terbengkalai tu.


Tujuan aku cuma satu je, tak nak bagi lalat masuk dalam tudung saji tu. Aku dah tengok sendiri macam mana lalat tu sengetkan badan dia semata-mata nak masuk ke dalam tudung saji ni dan lalat tu berjaya masuk! Ternganga aku sekejap masa tengok lalat tu lepas masuk ke dalam. Haha. Mujur tak sempat nak rakam video. Heh.


Lepas tu, terus je aku cari tali rafia dan mulakan misi menutup mana-mana lubang yang besar. Serius cakap la ya. Lubang tudung saji ni dah la besar, lepas tu panjang pulak tu. Kalau dua ekor lalat masuk serentakpun boleh lepas punya la. Heh.


p/s: Rupa tudung saji tu memang hodoh tapi aku tak pentingkan rupa dia. Aku lebih pentingkan keselamatan makanan yang ada di bawah tudung saji tu. Apa ada pada rupa? Yang penting, makanan di bawah tu sedap dan selamat untuk dimakan. Hehe.

2 Tukang Tembak:

Adam said...

Bijak. Tudung saji pun boleh jadi cerita.
Love it.

Farrah MF said...

Sedih betul tudung saji ni,..tak serve purpose betullah. Nasib baiklah boleh digodek diadjust supaya boleh guna :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »