Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 10, 2016

Suka tengok!

Assalamu'alaikum.

Suka tengok!


Suka betul aku tengok pemandangan kat sini. Aku siap duduk bertenggek lagi kat tepi kolam ikan koi tu. Ini merupakan kali kedua aku ke kedai Aqua Pets Shop ni. Kedai ni terletak di Garden Avenue, Seremban. Kali pertama pergi hari tu, ikan koi tu masih lagi banyak tapi kali kedua pergi ni, ikan koi tu macam dah kurang sikit dah. Mungkin dah kena beli agaknya. 




Entah berapalah harga untuk seekor ikan koi yang besar ni. Tidak terlintas pula aku nak tanya. Ralit sangat dok hayati keindahan pemandangan sampai lupa nak tanya. Haha.




Aku suka tengok dekorasi kolam ikan koi dalam kedai ni. Sangat-sangat menenangkan hati. Dengan bunyi air yang jatuh dan ikan koi yang berenang-renang sambil mengangakan mulut, ia sangat mengujakan. Haha. Teringin nak buat kolam macam ni kat rumah tapi saiz yang kecil la. Persoalannya, mampu ke? 




Tengoklah mulut dorang yang menganga luas tu. Kesian dorang lapar. Heh.




Ini susu kucing yang aku beli masa pergi kali pertama hari tu. Kali kedua pergi ni aku beli dua bungkusan besar makanan untuk kucing dan satu beg travel kucing yang berharga RM10. Mungkin dorang nak clear-kan stok beg tu. Tu yang jual murah tu.




Jika pergi lagi, aku nak naik tingkat atas kedai tu pulak. Katanya kat atas kedai tu ada kucing untuk dijual. Tapi aku takde la nak beli. Saja la nak tengok-tengok je. Kucing kat rumah akupun dah melampuh dah. Haha.


p/s: Melampuh = Banyak.

2 Tukang Tembak:

Angah said...

teringin juga membela ikan...apakan daya rumah den bertingkek-tingkek

Julia Johari said...

Julia baru tau ada susu kucing khas dijual ye...woowww bertambah lagi kebajikan berbakti pada kucing...bagus ni kak azz...julia pun peminat ikan koi...nanti julia kongsikan video ikan koi utk akak tgk live ok...tggu entry julia pasal tambun hehehhe stay tune akak mmmuahhh!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »