Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, July 22, 2017

Takkan nak tengok aje kot?

Assalamu'alaikum.

Takkan nak tengok aje kot?


Hari tu, masa aku dok sibuk buat kerja pembersihan kebun mini aku, tiba-tiba mata aku ternampak sesuatu yang bergerak di dalam longkang. Mula-mula tengok tu, aku takde la nak ambil kisah sangat sebab tak nampak suspek tu. Lagipun suspek tu terlindung di bawah besi penutup longkang tu. 




Tapi apabila kali kedua aku tengok sebab suspek tu bergerak, barulah aku perasan. Kala jengking rupanya. Akupun mula la bergerak ambil kayu batang cangkul yang dah memang sedia ada kat tepi dinding. Aku ketuk-ketuk besi penutup longkang tu supaya kala jengking tu bergerak keluar dari bawah besi penutup longkang tu sebab batang cangkul tu tak muat nak masuk kat celah besi tu.




Dapat kat aku, memang tiada maaf bagimu la jawabnya. Memang lumat aku kerjakan kala jengking tu. Kejam tak kejam, itu belakang kira. Yang penting, utamakan keselamatan kita dahulu.


Sampai melekat kala jengking tu kat batang cangkul. Nampak sangat aku betul-betul ketuk dengan sepenuh hati.


Sempat lagi ambil gambar kala jengking tu ya? Iya, sebab kebetulan handphone memang ada dalam poket seluar dan kala jengking ni bukan macam lipan yang laju bergerak. Tu yang sempat ambil gambar dia tu. Heh.


p/s: Batang cangkul tu dan beberapa batang besi dan kayu, memang aku sandarkan kat dinding tepi longkang ni. Sebab dulu ada kes, anak ular dalam longkang ni jugak. Masa tu memang takde kayu apapun. Jenuh la aku dok cuba nak bunuh dia dengan cangkul kecil yang kontot tu. Mujurlah masa tu posmen datang hantar parcel. Aku jerit mintak tolong kat dia dan dapat la dia bunuh anak ular tu. Terima kasih encik posmen. Jasamu dik akan tetap akak kenang. :D

1 Tukang Tembak:

mokjadeandell said...

Seram tengok. Pernah kena masa mkn buah dokong. Tu pun anak dia saja. Sakitnya.Ya robbi.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »