Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, September 18, 2017

DIY: Sembur cat sendiri.

Assalamu'alaikum.

DIY: Sembur cat sendiri.


Baru-baru ini, aku sembur cat sendiri pada buaian dan kerusi taman aku ni. Nak upah orang buat, dah tentulah ada harganya. Disebabkan nak berjimat, maka akupun buat la sendiri. Ala, main sembur-sembur je. Bukannya susahpun. Haha.


Boring la asyik warna yang sama je. Dah berpuluh tahun dok la warna tu je. Kali ni kasi tukar warna dia. Kita bagi warna yang ceria sikit. Barulah seronok mengemas laman. Haha.











 Jimat tak jimat, habis jugak la lapan bekas cat penyembur ni. Tapi tak sampaipun RM100. Okay la tu, kan? Ni sebahagian dari cat penyembur yang aku gunakan. Satu bekas tu harga dia RM9. 




Sebenarnya, aku tak siap lagi menyembur cat ni sebab cat warna hijau tu habis la pulak. Tergendala la sekejap kerja aku tu. 




p/s: Sembur sikit-sikit dah la. Asal ada perubahan, dah memadai la kot. Haha. Kalau semua nak kena sembur, jenuh weii.. Mana aku nak cekau pitih. Heh.


Update (2/10/2017)

Okay, dah siap dah aku menyembur. Hampir RM100 jugak la yang habis untuk beli cat penyembur tu. 






Apabila dah siap, geng buluspun mula la melepak. Mujurlah masa menyembur dan cat masih basah, dorang tak kacau aku buat kerja. Mungkin dorangpun takut dengan bunyi semburan cat tu. Hehe.





Dah lepak tu, dah la. Ni disondol-sondolnya bunga hiasan aku tu sampai senget benget bunga tu dia kerjakan. 





Kena marah dengan aku, pandai pulak buat muka seposen. Haha.




Lepas tu, terus je tidur. Merajuk la tu.. Tak kuasa nak melayan. Hehe. Oh ya, nama dia Kembang. :D




p/s: Barulah nampak ceria sikit taman mini aku ni. Hehe. Alhamdulillah. Ni satu terapi jugak ni. 

1 Tukang Tembak:

Angah said...

ye lah, zaman ekonomi mencabar ni, kena berjimat cermat

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »