Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, February 13, 2018

Chobey dan Sylvester.

Assalamu'alaikum.

Chobey dan Sylvester.


Inilah namanya, takde kerja, cari kerja. Dah tak tau nak buat apa, dengan kucingpun boleh buat main. Haha.


Kaki tu buat macam aku buat la. Ishh..





Hei Sylvester, pandang atas la. Buat macam aku buat ni. Yang pandang bawah tu kenapa.. 


Ni baru betul. Sama-sama pandang bawah. Haha.


Bila nak terbang ni.. 
Kehkehkeh.



Sayang Sylvester. Peluk dia ketat-ketat. 


Dah kena kurung balik. Sylvester temankan dari luar sangkar je la ya.


Chobey ni jari kaki dia cedera. Tu yang aku kurung dia tu sebab luka dia tak kering betul-betul lagi. Hari tu, kaki dia membusuk dan berulat. Lepas hantar pergi klinik, barulah nampak okay luka tu. Doktor bagi ubat sembur ni dan juga satu lagi ubat macam air. Kalau letak ubat tu, nanti dia akan berbuih. Doktorpun injek dia. Mungkin injek nak buang kutu sebab aku tengok kutu dia dah tak banyak macam dulu. Nampak bersih sikit badan dia. Alhamdulillah.




Nak kena babap dia ni. Biasa tu dok kangkang-kangkang macam tu.




Pandai pulak tu buat muka kesian. Haha.



Kesian Sylvester kena buli. Heh.


p/s: Terapi. Heh.
.

1 Tukang Tembak:

Angah said...

ohh..kesiannya kaki terluka ye...semoga cepat pulih..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »