Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, December 7, 2018

Bookcover for sale..!

Assalamu'alaikum.

Bookcover for sale..!

Sudah lama sungguh aku tak buat iaitu menjahit bookcover aka sampul buku/novel ni. Kali ini, aku gagahkan jugak jari jemari untuk sambung jahit balik semula walaupun jualan sangat tidak memberangsangkan. Tak apalah. Inilah yang dinamakan cabaran. Hik.!








 Kiri dan kanan tu, sudahpun dijual. Gambar sebelum siap sepenuhnya.




Harga sekeping bookcover aku ni adalah RM18 sahaja tidak termasuk postage. Material cover luar adalah dari kain cotton AAA manakala lapisan di dalamnya adalah kain cotton biasa sahaja. Maksudnya, lapisan dalam tu dari kain cotton yang murah je la. Kalau aku letak kain cotton yang mahal, nanti harga jadi makin mahal pulak. Ni letak harga macam ni pun orang tak nak beli sebab mahal. Nak letak harga murah lagi, rasa tak berbaloi pulak. Bukan senang nak jahit bookcover ni. Banyak proses yang kena buat. Siap main dengan sterika lagi. 



^
Sold. Alhamdulillah.
v
Image may contain: people sitting


Contoh lain untuk bookcover aku ni, boleh klik pada link ini. Harga dan corak berbeza. Ada yang semurah RM10 sahaja sekeping. 


.

1 Tukang Tembak:

acu yuhan said...

hi.. content blog menarik.. lets blogwalking and click iklan..done follow u.. follow me back.. http://acuyuhan.blogspot.com/ thanks

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)