Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 30, 2009

CUBA...TRY...TEST...


.....ni la rupa kelapa muda....

Assalamualaikum...


Resepi Jando Pulang..(What?? Weird!! Wallaweyy..)

Bahan2:

Air kelapa muda
Isi kelapa muda
Gula pasir
Ais kiub

Cara2:

Campurkan semua bahan2 tersebut. Dah siapp....
Senang je kan hehehe....


p/s: aku tak tau kenapa resepi ni dinamakan sebegitu rupa. Aku pernah tanya kat jiran aku dan dia jawab sambil berseloroh..."ontah laa, agak ehh laki tu naksoh jando tu balik kek dio gak ehh...???? Buruknya nama resepi ni tapi rasanyamemang besttt.....slurrpppp... RESEPI la sangatttt.....ahakk.... Any comment??
.

5 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

air kelapa or lebey sedap disebut AYAQ NYOK....hihihi amatlah menjd peberet sy kaaakkkk....

kak tlg watkan pelissshhhhh...

tq..hihi

~KAK AZZ~ said...

hehe Ween...nanti akak soh nyet2 panjat kelapa dulu ehh....akak tak reti nak kait kelapa ni....nak panjat lagi la haru...
Sedapkan ayaq nyok ni...tambah2 musim panas cam skang ni....pastu dapat lak isi kelapa yang lembik2 tu...yummyyyy....hikkk...

SwapNAVY said...

Menu dari La conte De Muento..cawangan Kuala Lipis..

Resepi KU TUNGGU JANDA MU>>>

sepasang kain batik...

sepasang baju kebaya ade ropol3..

sepasang payung.....

minum air masak beserta niat..

wakakakakakakkakakakakakkaakka

~KAK AZZ~ said...

wakakakakaka......janda mana satu yg Dez tunggu ni ekekeke....
Btw, so many janda's around here...me not J okkeyy....sobbsss...



wakakakakaka....nak gelak lg leh x..hehe...

SwapNAVY said...

kakakakakaka just kiding....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »