Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 28, 2009

KADANG-KADANG...

Assalamualaikum...

Hmmm....sekadar meluahkan rasa yang terbuku...

KADANG2 bila aku sedih, aku sorokkan muka aku jangan ada orang perasan....

KADANG2 bila aku marah, aku diam seribu bahasa...tapi muka aku memang serius dan masam yang amat sangat..

KADANG2 bila aku sakit, aku sedaya upaya untuk bertahan supaya orang yang berdekatan tidak simpati kat aku...

KADANG2 bila aku ketawa, aku memang tak ingat dunia...sampai ada yang pelik tengok gelagat aku...

KADANG2 bila aku penat, mulut aku tak henti2 membebel. Nasib la sapa yang kena bebel masa tu...

KADANG2 bila aku takde mood, satu keje aku tak buat. Aku akan tido...tengok tb...tido...makan..tido...dan blablabla...

KADANG2 bila aku risau, jantung aku sentiasa bergetar, hati aku lak asek dup..... dap...dup...dap...Ya ALLAH....kenapa ni..

KADANG2 bila aku tak keluar rumah, jiran2 lak datang bertandang....tanya kat aku..."ngko tak sihat ke..."

KADANG2 bila aku sakit hati, macam2 yang aku fikir, namun aku belom lagi terfikir untuk membalas dendam....

KADANG2 bila anak buah mintak duit, mulut aku bising macam ayam betina nak bertelur tapi aku bagi gak duit tu....


KADANG2 aku terfikir....sampai bila aku nak jadi macam ni. Tapi, teruk sangat ke aku ni....Entah, aku tak tau...

Namun yang pasti KADANG2 ini hanyalah pelengkap sebuah kehidupan...

p/s: Bagaimana dengan anda...??
.

6 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

salam kakAZzz...
bia sy mulakan ngan KERAP lak ea..hihi

=saya kerap ditindas
=saya kerap dianggap tidak ada perasaan,so SENANG2 jer orang leh SESUKA ATI GURIS PARASAAN SAYA.
=saya kerap pendam kalau org wat perkara di atas
=saya kerap bertanya,NAPE saya jer KENE JAGA ATI ORG,sdgkan org x pnh peduli pe yg saya rasa
=saya kerap menangis dalam hati atas perbuatan org2 seperti ini
=saya kerap berdoa agar patahkan balik rasa sedey 2 pd dia,bukan tujuan dendam,tp agar dia x ulang lg masa yg akan datang
=saya kerap dimakbulkan segala doa,sebab sy rasa sy dianiaya

sekian...wabillahhitaufik walhidayah assalamualaikum w.b.t

hihi

SwapNAVY said...

=Saya adalah saya tidak boleh jadi orang lain.

=Saya buat hanya yang termampu bagi diri saya..

=Saya boleh pendamkan perasaan saya walaupun sering menjadi mangsa keadaan walaupun...

=Saya masih mencari lagi erti hidup ini yang belum diselongkari lagi..

=Saya hanya redha dan bersyukur apa yang diberikan olehNYa..


sekian.....



p/s: saya nak jadi orang yang berjaya dalam hidup walaupun....

~~ KAK AZZ ~~ said...

wassalam Ween....
hehe....buat karangan guna tajuk KERAP ehh....tp apsal ayat KERAP tu urup kecik.....ayat lain lak yg urup beso....tolak 10 markah...ekekekeke...

~~ KAK AZZ ~~ said...

Tajuk karangan Dez ialah SAYA....hehehe...tapi kena potong markah gak sebab ada ayat tergantung....walaupun...Mana boleh buat ayat camtu....Riz af6 je yg boleh guna walaupun....kakakaka....

SwapNAVY said...

kakakakakaka walupun nanti lah saya storykan .......:) yang penting semuanya diberkati oleh NYA

~~ KAK AZZ ~~ said...

wahahaha.....ada story ke...mehh story mori kt akak meh...ekekeke....Amin....mudah2an semuanya berjalan lancar....hikk..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »