Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 13, 2009

GELORA DI HATIKU.......

Assalamualaikum...

Jumpa lagi ehh...tapi kali ni takde citer yang menarik. Rasa macam dah
malas dah nak update blog ni...hmm....memula
dulu je excited bebeno,
tapi skang ni nak jenguk blog sendiri
pun dah macam lesu je....selesu air
longkang kat belakang
umah aku ni haa.....muehehehe...

Cuma satu je aku nak bagitau kat sini. Aku mintak MAAF banyak2 pada
sesiapa je kalau ada di antara korang yang
terasa dengan ayat2 aku,
atau
kecik ati dengan diri aku sendiri.....

Kadang2 aku sendiri tak suka dengan apa yang aku cakap/tulis tapi aku
lebih suka lepaskan daripada aku ter
congak2, tercanguk2 mencari satu
kepastian. Aku harap korang paham
sebab aku kalau boleh taknak me-
nambahkan lagi bilangan
hipokrit yang dah semakin meningkat ni....
Perlukah aku
menjadi seorang hipokrit? Hmmm, mungkin perlu untuk
satu2 situasi yang memerlukan, tapi janganlah sampai dijadikan amalan
sepanjang hidup....


Cukup sampai sini dulu...kalau ada yang merajuk tu, pujuk2 la diri tu
sendiri
ya, sebab aku memang tak pandai dalam soal pujuk-memujuk ni..
dan aku bukan jenis pembodek....Dan aku juga bukanlah jenis manusia
yang suka atau pandai
memuji benda yang tak sepatutnya....
HARAP MAKLUM...


p/s: Selamat Hari Raya....Maaf zahir bathin..........hahahaha....
.

2 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

salam...

saya lak ada masalah jaga ati uraaaannnngggg jer....

bia ati sendiri TERLUKA..
janji ati urang saya tatang bagai minyak penuh..

coz sy rasa saya "kuat" utk hadapinya...dan sy tanak org terluka coz saya takut orang 2 x "sekuat" saya...sian dia nanti...huhu

papepun...antara majuk ngan pujuk,sy terer pujuk lg kot....hihihi

papai...salam

KAK AZZ said...

wassalam ween.....
tu la kan....kdg2 nak jaga ati org...ati kita sendiri parah terluka...akak yg pandai jait ni pun xleh nak jait ati yg luka tu hikkk...
akak majok pandai....tp bab pujuk akak mmg fail....hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »