Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, June 22, 2009

YANG AKU RINDU.........

Assalamualaikum.....

Sambungan dari kisah semalam....
Inilah WAJAH yang aku RINDU sangat2 tu.....
HARUM dan WANGI je bau dia...

Itulah dia BUAH KUININ.....



Wakakakakaka.......
Korang jangan la marah aku ehh....
Larikkkkkkkkkkkkk....huahuahua....


p/s: Gambar ni bukan dari koleksi aku, tapi aku ambil dari blog sapa tahh... Maaf ehh hehehe...

24 Tukang Tembak:

NinaKarina said...

laaaaa....rindu kuinin rupanya....hehe..

cOcOmIxChOcO said...

lor....saspen jer la kak azz ni..

~KAK AZZ~ said...

NinaKarina~> hehehe....

~KAK AZZ~ said...

Coco~> hahaha.....tapi siyes la....rindu sgt kt buah kuinin ni...adehhh...

ArmaniWhite said...

hohhh...buah rupanya.. eh..buah kuinin ni cemana ek?rasa pelam ke?

~KAK AZZ~ said...

Nami~> ekekekeke....jgn la mare...buah kuinin tu spesis pelam gak...tp bau dia wangiiiii sangattt....lebih wangi dr pepium Armani ekekkekeke.....

SwapNAVY said...

buah kuinin made in mane nie?..lama dah x makan dulu jual kat sekolah rm 50 cents..leh lah buat belanja sekolah..satu beg penuh..bau kelas pun dah bau dan wangi cam buah kuinin..hak3

~KAK AZZ~ said...

Dez~> yg kat dalam pic tu tak tau la dr mana Dez...hehe...tapi buah kuinin ni memang sedapp....windunyaaaa dgn bau diaa...


btw....welkam back dear...moga terus kuat...

SwapNAVY said...

okay dah 2 3 hari dah x dapat melihat matahari...

~KAK AZZ~ said...

Dez~> alhamdulillah dah okay....jom kita g tengok matahari terbenam jom....ekekekeke...

ArmaniWhite said...

kak azz, kuinin ni sama tak mangga wani@wangi? nami tau mangga yg harum tu wangi wangi je.. tataw lak kalo ada nama len..huhu

~KAK AZZ~ said...

Nami~> huhu...mangga ni banyak la yg wangi....ada yg wangi tapi bila makan tekak jd gatal2 sbb getah banyak...tapi kuinin ni wangi dia lain dr yg lain...cuba2 la tanya kat sana...sukar untuk akak describe kt sini huhu...

kucinsiam said...

buwah koinen(slang kedah)
neh kdg2 org gaul lam sambal blacan..tp sy x makan...kalau saya makan sambal blacan,sy x ske d campo2 ngan buah2 len...hihi =)

~KAK AZZ~ said...

Ween~> salam2...

akak kalau makan buah kuinin tak suka campur dgn benda lain hehe...

btw....akak tak suka belacan....bau dia tak behhh...huhu...

eQbalzack said...

kak azz...faizal af tu sedara akak ke? hehe

~KAK AZZ~ said...

eQ~> ekekekeke....bukan la...dia tu penetik akak...huahuahua...

ehemmm....ni nak kata akak blurr ke ni....huhu...

cikELA said...

larr...
buah kuini upenye..
eh..
kuinin ker kuini kak..
sy sebut kuini..
ehehe..
ari2 baru pas mkn..
uma akak ipar ader..
mmg sedap buah ni..

~KAK AZZ~ said...

cikELA~> hehe....sedapkan buah ni...ada yg sebut kuinin...ada gak yg panggil kuini...lambat la pulak nak tggu tawon depan huhu...

cikELA said...

mmg sedap..
buah bacang pun sedap..
nyum.... nyum....

~KAK AZZ~ said...

cikELA~> buah bacang akak kurang suka sebab serat dia kasar sikit...pehtu getah dia kalau kena konpem berkudis...nyumm2 kuinin ehehehe...

ArmaniWhite said...

slurrppp...slurrpppppp... *telan liur je*

~KAK AZZ~ said...

Nami~> huhuhu....sian dia teliur....

cikELA said...

a'a kak..
klu mkn bacang, msti slalu 0rg pesan jgn smpai kena bibir..
takut kudis agaknye..

~KAK AZZ~ said...

cikELA~> mmg konpem kudis la kalau bibir kena getah bacang ni....akak dulu salu kena...sebbek takde parut yg tggl kt bibir tu ekekeke...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »