Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, July 23, 2009

MALU TAK BERTEMPAT...

Assalamualaikum.....


Rombongan ke Air Papan, Mersing...

rindunya dengan pantai Air Papan ni.....(pic google je...)

Aku suka pergi pantai ni. Rasanya dah 5 kali kot aku pergi. 3 kali ikut rombongan syarikat dan 2 kali pergi dengan kawan2. Kali terakhir aku pergi ialah sebelum aku berhenti kerja dulu. Dah lama tu.... huhuhu. Terasa rindu lak nak pergi sana balik semula, tapi rasanya dah tak boleh dah nak melahu
sana sini.


Semenjak aku berhenti kerja, aku dah tak pernah jejak kaki lagi dah kat bumi Johor. Dah rasa terikat lak bila duduk kat rumah ni. Padahal, baru2 ni ada je rombongan ke Johor sempena sambutan Hari Peneroka kat Labis, tapi aku macam dah takde nafsu nak ikut geng2 makcik ni pergi rombongan. Sebab kalau aku ikut nanti, konpem aku termasuk sekali dalam kategori makcik2 yang dah beranakpinak dan bercucu tu, padahal aku solo lagi pe... wakakakaka siyot je statement
aku ni kan...


Ehhh.... terbabas lak. Sambung balik kisah kat Air Papan ni.... hehehe. Aku dengan seorang kawan pergi la belajar berenang kat tepi laut tu. Entah macam mana, aku rasa kaki aku makin lama makin tak jejak pasir dalam air tu. Akupun mula la naik gelabah. Dah la aku tak pakai pelampung, berenang lagi la tak pandai. Aduhhh, air dah mula masuk dalam hidung, masuk mulut lagi la banyak. Kawan aku dah lepas tempat lain dah. Camner ni.... huwaaaa......


Bersebelahan dengan aku, ada satu kumpulan anak2 murid dengan seorang cikgu dorang. Budak2 tu pakai pelampung. Aku rasa nak sauk je pelampung dorang, tapi segan la pulak. Pastu cikgu dorang mungkin perasan yang aku tengah gelabah kot. Cikgu lelaki yang hensem dan seksi tu (sebab rambut dan badan dia basah okay...) pun tanpa segan mula tanya aku..."Pandai berenang ke tak ni...?"...Dan aku dengan muka eksen (sebab aku fikir dia nak ngorat aku...) buat tak tau je dengan pertanyaan cikgu tu. Pastu aku tengok cikgu tu senyum2 je pandang aku. Dia cakap lagi..."Baik2... kang lemas kang...."...Waduhhh....macam nak gugur jantung aku dengar suara cikgu tu....Aku senyum sinis je, maklum la kan, hati tengah kecut fikir camne nak bagi jejak kaki kat pasir tu. Dalam aku terkial2 tu, kawan akupun datang dengan sebiji pelampung. Fuhhhh....leganya la aku. Cepat2 aku tarik dan
pegang kuat2 pelampung tu. Kawan akupun tanya kenapa muka aku macam cemas je. Akupun cakap la yang aku nyaris lemas. Lepas tu kitorang berdua terus je naik kat pantai, dah tak masuk2 laut dah.


Bila aku cerita pasal cikgu tu kat kawan aku, diapun marah aku sebab sombong tak bertempat. Aku
sebenarnya bukan sombong la ngokk. Aku malu la sebab aku tengah basah lencun. Geli la kalau orang tengok aku tengah basah2 ni.... huahuahua....



p/s: Inilah kali terakhir aku pergi pantai. Selepas kejadian tu, aku macam fobia dengan laut. Sekarang ni kalau nampak air sungai yang melimpah ruah pun badan aku dah rasa menggigil semacam je.... Tapi, aku sukakan keindahan pantai dan laut.....


Di tepi pantai yang indah.....ku duduk seorang diri... suasana... sepi..... Ceewahhhhh...

2 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

psssttt...akak gi pantai tu ada TERRRfeeling2 cam pantai dlm citer baywatch tak?hikkk...

~KAK AZZ~ said...

Nami~> errrr.....baywatch....takde la sbb hero citer tu tak baper nak ensem la...so, akak tak follow sgt citer tu.....ekekekeke....

kalau hero tak ensem, konpem pantai dlm citer tu pun jadi tak behh....wakakakakaka.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »