Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, July 10, 2009

Uwekkkk.....Oopppss...

Assalamualaikum...

Penyakit aku datang balik. Apa lagi, penyakit malas la... hahaha.. So, aku takde idea nak berblogging sekarang ni. Nak pergi jenjalan kat blog kawan2 siberpun aku malas je. Maaf ye kawan2. Bukan lupa tapi tak ingat je... hehehe...

sape pernah rasa durian ni...sama ke macam yang kuning tu..
.
kalau yang ni aku makan 4 ulas, konpem mata aku naik atas...

Idea sudah hilang....kepala sakit gara2 makan durian. Aku bukannya makan banyakpun...cuma 4 ulas yang kecil2 je. Itupun kepala aku dah mula berpusing2. Camne la agaknya kalau aku makan durian ni macam orang yang memang hantu durian. Mau pengsan agaknya kotttt...


2 kali aku makan durian, 2 kali jugak la aku muntah. Sebab kalau aku tak muntah, konpem sakit kepala aku tak akan hilang punyalah...huhuhu...Itulah aku, bila angin sudah mula masuk dalam badan, serba-serbi amat menyakitkan...


p/s: Sape ada kuinin....hantarlah kat aku wehhh....uhukkk...

10 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

uikssss...yg kaler merah tu cam ngeri je nk makan...

~KAK AZZ~ said...

Nami~> tu la kan Nami.....akak google nak cr pic durian tup2 ada pic durian kaler merah ni...katanya hanya ada kat Borneo je spesis ni...

ArmaniWhite said...

kat borneo? nami x penah jumpa pon.. durain pe tu ek? kalo kaler oren, penah la makan..hihi..

~KAK AZZ~ said...

Nami~> tak tau la kat mana dorang jumpa durian merah ni, cuma ada tulis kat Sabah je...

yg oren tu biasa la....hehe..

ArmaniWhite said...

ye ke ek kat sabah.. sbb nami x penah jumpa pon..huhu.. gaknye kat ulu2 kot..hikkk

SwapNAVY said...

Durian please do not show 2 me...hak2

~KAK AZZ~ said...

Nami~> huhu...ulu2 pun kuar gak kt tenet....entah2 kita ni yg ulu sbb tak tau keujudan doyan kaler merah ni...ekekeke....

~KAK AZZ~ said...

Dez~> show pic doyan je la....hehe...

cikELA said...

erk....
pelik jer duyan warne merah 2..
celop ngn air sirap ke..
x pun ngn inci warne merah..
ngee

~KAK AZZ~ said...

cikELA~> pelik la sbb kita tak pernah tengok....org yg dh biasa tengok doyan merah tu konpem pelik tgk kita lak...ekekeke...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »