Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, September 12, 2009

TINGGAL KENANGAN....

Assalamualaikum......

Ni aje gambar yang ada sewaktu hari2 terakhir aku mengikuti kursus jahitan dulu. Gambar yang lain2 tu tah ke mana hilangnya. Sungguh sadis....


kemuncak "konvo" bila semua pelajar terpaksa memakai pakaian pengantin...huhu...

Untuk hari terakhir ni, kitorang terpaksa berlatih "walk like a cat"....ekekekeke. Kena jadi model bebb. Model pelbagai saiz... hahahaha.....kebabommmmm...!!! Kena pakai baju pengantin yang kami buat sendiri. Upah orang mekapkan muka je dah melayang 40 hengget... Rugi kalau siapa2 yang muka kecik tu.. hikhikhik. Untung jika muka "lebor" cam aku ni...muahahaha..


kenangan beramai2 dengan guru kelas sebelum memasuki dewan. Rindunya haiii...

Aku mengharapkan agar korang semua (kawan2 aku dalam gambar ni) terus berjaya di dalam apa jua bidang yang korang ceburi disamping terus bahagia menghadapi hari2 yang mendatang bersama keluarga tersayang.

p/s: Masihkah kau ingat....Bila rindu datang menggamit....hati ini terasa bagai dikait2. Sabarlah wahai hati....tenanglah duhai jiwa....

8 Tukang Tembak:

Echah said...

Yang mana 1 agaknya tuan rumah ni ya..hehe..

SwapNAVY said...

yang merah kot wakakakkaka

~Kak AZZ~ said...

Echah~> hahaha......tuan umah takde dlm gmbr sebab tak muat nak masok....kakakakaka....

~Kak AZZ~ said...

Dez~> baju merah mana 1..?? Baju merah bertudung tu guru kelas la...Baju merah yang tepi sekali tu nama dia Nora dr Sarawak. Dgr cite skang ni dia jd tokey kek lapis...hekkkk....

ArmaniWhite said...

a'ah la..mana kaka azz neh..


pssssttt gambo kat avatar tu, akak ke?

~Kak AZZ~ said...

Nami~> tekalah akak yg mana 1 ekekekeke....


yupp....itu gambo akak le....huhuhu....

eT said...

bestnyer...konvo pakai baju pengantin..hehe

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

eT>

Hehehe.. Tu la.. Merasa la sekejap pakai gaun , kan...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »