Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, September 10, 2009

DEBARAN MAKIN KENCANG...duppdapp...duppdapp...

Assalamualaikum.....

Jeng...jeng...jeng...Siapa lak yang ngidam ni. Aku tak ehh.... Jangan nak memandai tuduh aku yang bukan2 tau. Aku dah la puasa ni....ekekekeke...(drama sebabak jap...)

keh....keh...keh.....saje nak bagi korang telan air liur....Cooobaaaaaaannnnn....

Lihatlah betapa lebatnya buah mangga ini...tapi awas, banyak kerengga bebb...

Menghitung hari....detik demi detik....dupppdappp....dupppdappp....

Dialog antara ayam daging (umur dah melebihi 3 bulan) dengan ayam belanda (klukk...klukk...klukk...)

Ayam daging: Aku tengok kau ni menung je dari semalam. Ada apa2 yang tak kena ke...? Manatau kot2 kau tak selesa sereban dengan aku...

Ayam belanda: Aku risau la...Raya dah nak dekat ni..

Ayam daging: Apsal lak kau risau. Bukannya kita nak rayapun.

Ayam belanda: Mesti la aku risau. Aku takut aku jadi rendang raya nanti...

Ayam daging: Tak la....raya kau kan Krismas. Lambat lagi la dorang nak panggang kau sampai tergolek...(kihkihkih...)

Ayam belanda: A'ah la, raya aku lambat lagi. Nampak gayanya raya yang nak tiba ni kau yang kena rendang dulu..(kakakaka.. padan muka, tadi sedap je gelakkan aku....)

Ayam daging: Tidakkkkk.....aku tak rela dijadikan rendang...... Huwaaaaaaa....


oiitttt.....mehh la sini....taknak masuk tenet ke muka tu......ekekekeke...

Atau adakah si angsa suami isteri ni yang akan jadi mangsa raya nanti. Pandai lak kau lari ekk... Puas aku kejar nak ambil gambar kau. Taupun takut... Kalau tak, korang la yang selalu cubit2 montot aku. Lain kali kalau korang cubit lagi montot aku ni.... aku lepaskan gas beracun.... wakakakakaka....

p/s: Berkorban apa saja....harta ataupun nyawa...Tapi berhati-hatilah ketika berada di jalanraya.... Iklan ini ditaja oleh PetroXbernas.... Muahahahaha...

8 Tukang Tembak:

John Iverson said...

Kesian ayam2 tu... hehe... lumrah....

~Kak AZZ~ said...

John~> hehe....lumrah alam....tp takleh ckp kesian kat ayam2 tu sebab nanti takleh makan ayam tu...(org kata laa....)

Tijah said...

osah teral eh bahaso binatang ha. hahahaha

~Kak AZZ~ said...

Tijah~> hahaha.....apo nk buek...dah salu na bona ngadap dorang tu, lamo2 faham la sesikit....hehe...

ArmaniWhite said...

kecur air liur!!! naseb bek x ngandong..kalo ngandong, akak bertanggungjawab utk pos mangga2 ini ke JB..hahaha

~Kak AZZ~ said...

Nami~> hahaha...boleh aje kalau nak post mangga2 tu....dengan kerengga2 sekali akak pack....ekekekeke...

SwapNAVY said...

pergh macam2 ada umah kak azz nie..bagilah alamat nak colek mangga and ayam2..:(

~Kak AZZ~ said...

Dez~> hakkhakkhakk.....adehhh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »