Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 27, 2009

MACAM2 ADA.....

Assalamualaikum....

Aku paparkan sedikit berita2 pendek dari akhbar Harian Metro hari ni. Sekadar berkongsi info je. Mana la tau kalau2 ada yang belum sempat nak baca suratkhabar kerana ralit beraya ataupun masih sibuk berada di dapur ataupun leka bermain game.. (farmville... solitaire...PS 2... bola ataupun zynga poker..??)

1) FACEBOOK GALAK BUNUH DIRI: Hong Kong:

Polis Hong Kong kini memburu sekumpulan pengguna Facebook yang berselindung di sebalik laman web sosial itu untuk menggalakkan para remaja membunuh diri beramai2. Hampir 190 orang menyertai kumpulan "Saya mesti bunuh diri" itu. Kewujudan kumpulan itu dikesan selepas seorang remaja lelaki berusia 15 tahun cuba membunuh dirinya. Ahli di minta membincangkan kaedah luar biasa membunuh diri, seperti melompat dari kerusi - (Berita dari AFP).

2) KENTUT BAB* CETUS KECOH: Sydney:

Sekumpulan petani Axedale di Victoria panik selepas terhidu kentut bab* yang disangka kebocoran gas, semalam. 15 anggota bomba bersama 2 lori dikejarkan ke ladang itu sebaik mendapat panggilan kecemasan. Sumber bomba berkata, apabila tiba di ladang itu, mereka terserempak bab* betina seberat 120 kilogram.

"Kami bukan saja terhidu bau kentut haiwan itu, malah turut mendengar bunyinya," kata ahli bomba berkenaan. - (Berita dari AFP).

3) 5 TAHUN TIDUR PELUK MAYAT ISTERI: Hanoi:

Seorang lelaki menggali kubur isterinya untuk membolehkan dia memeluk dan tidur di sebelah mayat itu sejak 5 tahun lalu, lapor akhbar tempatan semalam. Lelaki berusia 55 tahun itu menetap di wilayah Quang Nam, tengah Vietnam.

Vietnamnet.vn melaporkan, Le Van menggali kubur isterinya pada 2004 dan menyalutinya dengan tanah liat bagi membentuk tubuh wanita. Mayat itu kemudian dipakaikan baju dan dibaringkan di atas katil.

Kata Le Van, apabila isterinya mati pada 2003, dia tidur di atas kubur wanita itu sehinggalah 20 bulan kemudian, apabila dia memilih untuk mengeluarkan mayat berkenaan. - (Berita dari Reuters).

4) NYARIS HILANG KEMALUAN: Tayside, Scotland:

Seorang wanita yang kuat cemburu disoal siasat polis kerana disyaki menarik kemaluan teman lelakinya hingga cedera, semalam. Sebelum kejadian, Helen Hodge didakwa bergaduh dengan Billy Duncan di rumah mangsa. Menurut saksi, Helen (34), bertengkar pada awal pagi dengan menuduh Billy (49) menjalin hubungan dengan wanita lain.

"Ketika itu Billy hanya berseluar dalam kerana mahu tidur dan enggan mem perdulikan kemarahan Helen. Bagaimanapun, Helen mula memukul kepala dan muka Billy menyebabkan dia dihalau. Ketika bertolak2 itu, Helen telah "mencekau" kemaluan Billy dan menariknya dengan sekuat hati." kata saksi tersebut.

Selepas beberapa ketika,Helen berjaya ditolak keluar tetapi Billy terkejut apabila apabila mendapati bahagian bawah kemaluannya berlumuran darah dan mendapati kantung kemaluannya terkoyak. Billy cuba menghentikan darah dengan tuala tetapi gagal. Dia kemudiannya dikejarkan ke hospital dan doktor telah berjaya menyelamatkan kemaluannya itu.

(Berita dari Agensi. Kisah selanjutnya bacalah Harian Metro ya..)

p/s: Macam2 hal yang berlaku. Ada yang terlalu sayang dan setia sampai sanggup tidur dengan mayat. Sekarang ni yang peliknya bila ramai yang hidup sebagai suami isteri tapi dah tak mahu untuk tidur bersama... Aku....? Setia ku korbankan walaupun aku menderita...

4 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

yang last tu idea tuh kak!!! hahahahaha...akak...mato sakit..tapi mulut tak sakit doooo...golak bosar nieh haaa!!!

maiyah said...

dunia skrg macam2.. takde yg pelik lagi :)

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha.....hahaha....jangan lak buek camtu sok yoo... Tapi kalau nak buek gak....errr...errr...errrr...jangan la buek haiiihhh..... gerun lak.... ;)

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~>tu la kan....dunia sekarang ni macam2 adaaaaaa........

Kdg2 kita kata pelik, tp org lain anggap biasa je...Kdg2 kita rasa biasa je tapi org lain lak kata pelik...huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »