Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 26, 2009

SALAM AIDIL ADHA

Assalamualaikum....

Sempena dengan hari raya korban ni, aku ingin memohon ampun dan
maaf di atas segala salah dan silap samada ianya melalui pertuturan
mahupun tulisan yang terkandung di dalam blog ini, komen2 yang
aku letak kat dalam blog korang, mesej2 yang aku tinggalkan kat peti
chatbox korang tu, komen2 yang aku berikan kat ruangan facebook
korang serta ayat2 yang aku gunakan semasa perbualan melalui YM.
Maaf zahir bathin from the deep of my heart. Aku benar2 minta maaf...
sobbssss.....





Kelmarin aku dah siapkan segala bahan2 yang diperlukan untuk mem-
buat rendang dan sup. Siapkan awal2 pastu simpan dalam peti ais.
Lagipun, mana sempat kalau semua kerja nak dibuat dalam masa yang
sama sekaligus. Dah la kakak2 aku tak balik raya haji ni....





Raya ni mak aku cakap dia nak korbankan angsa yang dua ekor tu. Ni
yang tak best ni. Nanti sunyi la rumah ni bila angsa tu dah takde. Mesti
aku rindukan angsa2 tu yang selalu mencubit montot aku kalau aku lalu
dalam kawasan reban tu....huhuhu.... Harap2 mak aku tak jadi la nak
sembelih angsa2 tu....


Ayam kampung yang bakal dibuat rendang. Naik krem jari jemari aku masa proses mencabut bulu2 ayam ni. Buat sorang2 je tau....huhu...


p/s: Berkorban apa saja....harta ataupun nyawa.....itulah tanda setia...
sehati dan sejiwa... Sanggupkah aku berkorban untuk dia? Dan adakah
dia juga sanggup berkorban untuk aku? Hanya masa yang menentukan
segala2nya.....I jump if U jump...!!!
.

6 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

amboii...dah siap. orang baru terkial2 nak mantai nieh kak! tongah carik daging kek labu, itik dah boli.

buek ghondang kogheng ko?

take care kak...

selamat hari raya aidiladha.

akak memang rock!!!

~LP Lum~ said...

akak azz.... slam aidil adha... :)

taun nie mak sy wat soto aje... ;)
sbbnya nak blik sepang ada knduri... :)

btl kta kak sha... akak mmg rock!! :)

Erna said...

selamat hari rayo aidiladha..masak azz jangan tak masak..dah siap kopek..bawang2 e sumo..ayam pun dah siap..jelesnya akak..gurau je...maaf yo..

~Kak AZZ~ said...

cHeryna~> Sha...haha....kono siap an copek2...takdo sapo nk tolong ni selain dr omak....seb baik ado abg yg nolong mesin nio....

buek ghondang biaso yoo...lgpun ayam kg ni mudo laie....kok ayam pencen tu takpo la buek ghondang koghing...

*rock jiwang karat ado laa...hahaha...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Linda....sodap gak tu soto...Ni tadi omak dh bobunyi gak nak soh buek soto pagi ghayo tu... ;)

Sepang tu ghumah sapo lak...makan kendughi tu ingat kek akak yoo....hehe...

*rock apo ehh kalau manjang meleleh yoo tekau.....ahakk...

~Kak AZZ~ said...

Erna~> samat hr raya gak....hikk...

apolak nak mntk maaf...biaso la gurau2 ni kan....bak kato budak2 zaman skang ni la..."takleh gurau duk surau...".....hehehe....

siap an awal2 sobab bnyk laie bondo lain yg nk kono buek...huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »